« جوشش مهرزی طلبگی8 »

v     هراصلاحی نقطه اولش خودانسان است  اگرچنانچه خودانسان تربیت نشودنمی توانددیگران راتربیت کند.

v     علم حقیقی آن است که چراغ هدایت ملکوت وصراط مستقیم تقرب حق ودارکرامت اوباشد.

v     دراسلام همه امورمقدمه انسان سازی است.

v     طبقه ای که مردم رامی خواهندارشادکننداینهابایداقوالشان بااعمالشان موافق باشد.

v     علم وتقوا اگردرکسی جمع شد دردنیاوآخرت سعادتمنداست.

v     ازحالاکه جوان هستیدوقوای جوانی محفوظ است جدیت کنیدبه این مه هوای نفس راازنفس خودتان خارج کنید.

v     اگرعلم بلاتهذیب باشدضررش ازجهل بدتراست.

v     اشتغال به تهذیب نفس وتصفیه اخلاق که فی الحقیقه خروج ازتحت سلطه ابلیس وحکومت شیطان است ازبزرگترین مهمات واوجب واجبات عقلیه است.

v     تزکیه برای این است که نورهدایت درانسان واقع بشود.تا نزکیه نشده اید،علم برای شماخطرناک است،خطرناکترازهرچیزی

v     مااگرخودمان راتربیت بکنیم مشکلماتمان همه رفع می شود.همه این کشمکشهایی که شماملاحظه می کنید،همه اینهابرای این است که تربیت درکار،تزکیه نیست.

v     به جان دوست قسم که اگرعلوم الهی ودینی،ماراهدایت به راه راستی ودرستی نکندوتهذیب باطن وظاهرمارانکند،پست ترین شغلهاازآن بهتراست؛چه که شغلهای دنیوی نتیجه های عاجلی دارندومفاسدآنهاکمتراست،ولی علوم دینی اگرسرمایه تعمیردنیاشود،دین فروشی است ووزرووبالش ازهمه چیزبالاتراست.

v     تربیت پیش ازتعلیم انسان رابه حرکت درمی آورد.اگرتربیت نباشد،بصیرت انسان به کمک اونمی آید.

v     تلاش علمی امروزجزءواجب ترین فرائض این ملت است وازاولویت هاست.

v     اهل علم بایستس علاوه برواجبات،به مستحبات هم بپردازند.نمی گوییم که همه ی مستحبات رابه جابیاورند؛لیکن بعضی ازمستحبات وجودداردکه مکمل واجبات است:توجه،ذکر،نافله،دعا،بزرگ داشتن ایام برجسته،گاهی توجه وراز ونیازی درنیمه ی شب.اینها،چیزهایی که اهل علم نمی تواندنداشته باشد.

v     دانش بدون ایمان ویاایمان بدون دانش،به تنهایی برای عروج یک امت کافی نخواهدبود،علم گرایی بدون توجه به دین ویادین گرایی بدون توجه به علم هیچ ارزشی نخواهدداشت.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   دوشنبه 25 شهریور 1392
نظر از: رحیمی [عضو] 

سلام علیکم
اصبغ بن نباته می گويد: اميرالمؤمنين عليه‏ السّلام فرموند:
زماني بر مردم مي ‏آيد که عمل زشت برتري (کامل) پيدا می کند و خودسازي نموده و جلوه ‏گري می نمايد.
پرده از روي محرمات برداشته شود، زنا آشکار مي‏ گردد و مال يتيمان را حلال دانسته و مي‏ خورند، کم‏ فروشي می نمايند و شراب را به جاي آب انگور حلال دانند و رشوه را به عنوان هديه حلال شمرند. خيانت در امانت را جايز مي‏دانند، مردها شبيه به زنها و زنها شبيه به مردها شوند.
به حدود و احکام نماز اعتنا نمي‏ کنند، در آن زمان براي غير خدا (سياحت، تجارت، ريا، سياست و غيره) حج انجام می دهند.
در آن زمان گاهي ماه شب اول آن قدر بزرگ (ديده) شود که به نظر، دو شب آيد و گاهي در شب اول ديده نشود، پس چون ماه ديده نشود روز اول ماه رمضان را روزه نگيرند و روز عيدفطر را روزه بگيرند.
در آن زمان مراقب باشيد، مراقب باشيد، مبادا خداوند ناگهان انتقام گيرد، همانا در پس آن زمان مرگ سريع و عجيبي خواهد بود به گونه‏ اي که مرد، هنگام صبح سالم است و شب به خاک سپرده مي‏شود، شب زنده است و صبح مرده. در آن زمان پيش از آن که به بيماري -منتهی به- مرگ مبتلا شوند واجب است وصيت خود را بکنند و نماز را در اول وقت به جا آورند مبادا تا آخر وقت اجل مهلت ندهد.
هر کدام از شما که آن زمان را درک کند شب نخوابد مگر با طهارت (وضو) و اگر بتواند در تمام احوال با طهارت باشد زيرا نمي‏داند ملک الموت چه وقت به سراغ او مي ‏آيد.
من شما را ترساندم اگر بترسيد و فهماندم اگر بفهميد و پند دادم اگر پند بگيريد، در نهان و آشکار از خدا بترسيد و (سعي کنيد) مسلمان بميرید زیرا که هر کس غير از اسلام، ديني قبول کند از او پذيرفته نخواهد شد و در آخرت از زيانکاران است.

موفق باشید. یا علی

1392/06/30 @ 17:30
نظر از: انتشارات بهاردلها [بازدید کننده]  
انتشارات بهاردلها

اصول‌کافی از قدیمی‌ترین و معتبرترین کتابهای‌روایی شیعه است و شامل مجموعه روایات معصومین(ع) در اصول و فروع دین می باشد.از ویژگیهای مهم این‌کتاب هم‌عصربودن مؤلف با سفیران امام‌زمان(عج)و دسترسی داشتن وی به آنهاست.
نشربهاردلهاجهت‌معرفی بیشتر این‌اثر‌گرانقدر‌و‌ترویج معارف ناب‌اهلبیت(ع)گزیده‌ای از احادیث آنرا در 12موضوع اخلاقی‌و‌اعتقادی(هرموضوع دریک ‌جلد با حجم کم)
با ترجمه روان به چاپ رسانیده است.
موضوعات این 12 جلد عبارتند از:
جلد 1: نیکی به پدر و مادر –جلد 2: طمع به دنیا –جلد 3:کمک به دیگران و عواقب آزار دیگران –جلد 4: خوش بینی به خدا –جلد 5: صبر و بردباری –جلد 6: توبه و استغفار –جلد 7: توکل به خدا –جلد8: صله رحم وعواقب قطع رحم –جلد 9: عفو و بخشش –جلد 10: شدت بلای مومن –جلد 11: ارزش مسلمان فقیر –جلد 12: خوش اخلاقی
آدرس سایت: www.baharnashr.ir تلفن تماس : 37741362-025

1392/06/25 @ 09:18


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31