« خودسازی و تربیت نفسچه چیز زیبایتان می کند... »

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: امامت و رهبری مهمترین مسئله ای بوده که در تاریخ اسلام پس از نبی مکرم (ص) رخ داده است.

آیت الله ‘سیدکاظم نورمفیدی’ در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ماه ‘ذی الحجه’ افزود: این ماه از همه جهات یک ماه بزرگ و ارزشمند است و بسیاری از حوادث و رویدادهای اسلامی نیز در این ماه انجام شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این ماه با رخداد بزرگ قدیر که حضرت محمد (ص) در راه بازگشت از حج ابراهیمی انجام دادند به یک ماه بزرگ به دلیل مشخص کردن رهبر و امام بعد از آخرین فرستاده الهی، تبدیل شد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اهمیت و جایگاه امامت تصریح کرد: امامت به اعتقاد ما تنها به معنای کشورداری و مدیریت یک سرزمین نیست بلکه ادامه روش نبوت است و حقیقت نبوت حرکت انسان ها به سمت پروردگار است.

امام جمعه گرگان گفت: مسئولیت اصلی انبیاء، تعالی و رشد انسان ها و رهایی آن ها از هر بند و زنجیری بوده و امروز همه مردم و مسلمانان با رهبری های مقام معظم رهبری، در انتظار مصلح کل هستند که او روزی خواهد آمد.

آیت الله نورمفیدی افزود: در این ایام مسئله حج به عنوان یک واقعه بزرگ مسلمین جهان رخ می دهد و دهه اول این ماه به عنوان عبادت و بندگی و توجه به حق تعالی یاد می شود و همه مسلمانان از همه نقاط دنیا، به سمت کعبه می روند و بندگی پروردگار در قالب وسیع متجلی می شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: در اولین روز ماه ذی الحجه روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است که این پیوند می تواند یک الگو و نمونه برای همه جوانان ما به خصوص نسل های امروز باشد که با کلی خرج و مخارج به سر زندگی می روند.

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: مسئله خانواده نه تنها در دین اسلام بلکه در همه ادیان مهم بوده و ازدواج و تشکیل خانواده امری آسمانی و مقدس است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تأکید کرد: جوانان نباید در ابتدای زندگی خود میهمانی های آن چنانی و هزینه های سنگین برای خود بتراشند بلکه باید زندگیشان بی آلایش باشد.

آیت الله نورمفیدی خطاب به جوانان در آستانه ازدواج خاطرنشان کرد: خانواده بسیار مهم است، قدر ازدواج را بدانید و مواظب باشید این امر مقدس به بعضی چیزها آلوده نشود.

امام جمعه گرگان در ادامه به در پیش بودن 9 مهر روز جهانی سالمند اشاره کرد و گفت: تا جوان هستید باید خود را بسازید تا در سنین پیری و سالخوردگی، دچار گرفتاری و مشکلات نباشید.

آیت الله نورمفیدی افزود: جوانان امروز برای جلوگیری از مشکلات سالمندی در آینده، باید به تغذیه، ورزش و به خصوص ارتباط با پروردگار توجه جدی داشته باشند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این خطبه به در پیش بودن سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اشاره و ضمن تسلیت این روز تصریح کرد: ما باید قدر مذهب و مکتب خود که برگرفته از مکتب جعفری و امام باقر (ع) است بدانیم و اگر زندگی بی دغدغه و آرامی می خواهیم باید دست به دامان ائمه عصمت و طهارت بشویم.

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول با اشاره به خطبه 156 نهج البلاغه با بیان این که در معاد و قیامت تمام اعضا و جوارح انسان در برابر اعمال و کارهایش به سخن خواهند آمد، یادآور شد: اگر کسی با حق تعالی دشمن نباشد چشم و گوشش به نفع او در برابر اعمالش شهادت می دهند اما اگر دشمنی با پروردگار باشد بدون شک علیه شخص شهادت می دهند.نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر کسی دشمن خالق یکتا نباشد گرفتار این مسئله نخواهد شد و در واقع شهادت اعضا و جوارح انسان، برای دشمنان الهی است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: ضعف ایمان حملاتی به روح و جان انسان وارد می کند و ایمان از بین می رود اما کسی که ایمان و دلبستگی اش به پروردگار خوب باشد انسان مقاومی خواهد بود و در دام شیطان نخواهد افتاد.امام جمعه گرگان در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


موضوعات: معرفی اساتید
   دوشنبه 7 مهر 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31