« بهشت و جهنم در این دنیا کنار انسان ها هستند و اطراف آنها را احاطه کرده اندهیچ یک از ادیان الهی، زنان را مانند دین مبین اسلام تربیت نکرده ‏اند »

نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان با اینکه پروردگار زن و مرد را در برخی موارد متفاوت از یکدیگر خلق کرده است، تاکید کرد: این تفاوت ها نشانه تبعیض نیستند.آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان افزود: ذات اقدس الهی بر اساس این تفاوت ها وظایف خاصی را برای هر یک تعیین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به فرزند در نیمه های شب، گرمای تابستان و سرمای زمستان نیاز به کانون عاطفه دارد که فقط از عهده زن برمی آید.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از سوی دیگر نیز پروردگار مسئولیت تهیه مخارج و هزینه های زندگی را با توجه به روحیه کار و تلاشی که در مرد وجود دارد بر عهده او گذاشته است.

آیت‏ الله نورمفیدی با بیان اینکه این تفاوت ها نشانه برتری یکی بر دیگری نیستند، تاکید کرد: ذات اقدس الهی در عین این تفاوت ها، حقوق و تکالیفی را برای هر یک تعیین کرد.

وی با بیان اینکه روایات گاهی براساس موارد خاصی بیان شده اند، گفت: این دسته از روایات به طور کامل بیان کننده موضوعی نیستند ضمن اینکه روایات را باید براساس شرایط زمانی مورد ارزیابی قرار داد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام درباره برخی از حقوق زن آمده که مرد باید نفقه و پوشاک زن را از همان نوعی که برای خود تهیه کرده برای همسرش فراهم کند و حق سیلی زدن به زن و فریادکشیدن بر سر زن را ندارد.

آیت‏ الله نورمفیدی برخی از حقوق مرد را با توجه به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) چنین بیان کرد: زن نباید بدون اجازه شوهر از خانه خارج شود، بدون اجازه شوهر نباید روزه مستحبی بگیرد، بدون اجازه شوهر نباید از مال او صدقه بدهد و اگر او را فراخواند چنانچه روی مرکب باشد به ندای شوهر پاسخ دهد.

وی افزود: در روایتی از نبی مکرم اسلام آمده اولین کسانی که روز قیامت مانند ظالم و مظلوم کنار هم قرار می‏گیرند و در محکمه عدل الهی با هم بگومگو می‏ کنند زن و شوهر هستند.

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان ادامه داد: در این روز دست و پاهای زنو شوهر نسبت به کارهایی که علیه یکدیگر کرده اند شهادت می دهند.

آیت‏ الله نورمفیدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اسلام را به گونه ای مطرح کنیم که همه بخش های آن با هم هماهنگ باشند، از کسانی که توانایی دفاع از اسلام را ندارند اما در عین حال درباره این دین آسمانی اظهارنظر می کنند، انتقاد کرد.

به گفته وی، کسانی که نتوانند درباره اسلام به یک فکر منسجم برسند مدافعان خوبی نیستند


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31