« کافران نعمت های الهی دچار عذاب می شوندوای بر او ! »

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در سومین جلسه از سلسله جلسات تحکیم خانواده در آموزه های دینی به مناسبت ماه مبارک رمضان و در ادامه بررسی اهمیت «سلام» در این آموزه ها افزود: اسلام به تمامی جنبه های زندگی انسان توجه دارد و هیچ کاری از نظر دین، بی اهمیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: «سلام» یک سنت اسلامی است و همه ما در همه زمان ها باید به این مسئله مهم، توجه کنیم.

وی افزود: در شریعت مقدس اسلام، سلام کردن، مستحب و جواب سلام دادن واجب است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با قرائت حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: ایشان در این حدیث فرمودند که مسلمان بر مسلمان، شش حق دارد.

آیت الله نورمفیدی، «سلام» کردن، عیادت هنگام بیماری، دعا هنگام عطسه، تشییع جنازه و اجابت دعوت را برخی از حقوق مسلمان بر مسلمان برشمرد و اظهار کرد: انسان مسلمان، آنچه را که برای خود می پسندد برای دیگران هم باید بپسندد و آنچه را که برای خود نمی پسندد، برای دیگران هم نپسندد.

وی با بیان روایتی از امام جعفر صادق (ع) خاطرنشان کرد: طبق این روایت، پیامبر گرامی اسلام (ص) به همه حتی زنان هم «سلام» می کرد و زنان هم پاسخ ایشان را می دادند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص)، نمونه یک انسان کامل بود، گفت: چنین شخصیتی که پرورش یافته مکتب الهی بود، به حق، شایستگی مقام پیامبری را داشت.

آیت الله نورمفیدی افزود: ایشان همواره بر انجام پنج کار در طول عمر بابرکت خود اصرار داشت و تاکید می کرد تا زمان مرگ، دست از این کارها برنخواهد داشت.

وی، غذاخوردن با بردگان بر روی زمین، بدون زین سوار بر مرکب شدن، دوشیدن بز با دستان خویش، پوشیدن لباس پشمینه و سلام بر کودکان را پنج کاری برشمرد که نبی مکرم اسلام (ص)، برای اینکه بعد از ایشان، به عنوان یک سنت در جامعه باقی بمانند، انجام می داد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) هم با اینکه ولیعهد بود، با خادمین خود بر سر یک سفره غذا میل می کرد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در میزان عدل الهی، اخلاق نیکو، اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: ذات اقدس الهی، به کوچکترین اعمال انسان توجه می کند و در رو قیامت برای تک تک آنها پاداش و یا مجازات درنظر می گیرد.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) برای کودکان، احترام زیادی قائل بود، در پاسخ به این سئوال که ما چقدر برای کودکان خود ارزش قائلیم؟ گفت: اگر انسان در کودکی فرصت ابراز وجود داشته باشد، در بزرگسالی، به هر قیمت و به هر شکل، ابراز وجود نمی کند، چون در کودکی، شخصیتش رشد کرده است.


موضوعات: معرفی اساتید
   چهارشنبه 3 تیر 1394


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31