« مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان: از مهمترین مولفه های بسیار ارزشمند برگرفته از قرآن کریم در اندیشه و دیدگاه حضرت امام(ره) "تقوا و عدالت "استبه همت مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان برگزار شد: برگزاری اولین نشست علمی همایش ملی" زینب(س) تجلی حقیقت" »

حضرت آیت الله سیدکاظم نورمفیدی"نماینده ولی فقیه در استان گلستان"در ابتدای جلسه پرسش و پاسخی که با حضور اساتید و کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان در همین مجموعه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) بیان داشت: وابستگی به خاندان پیامبر(صلی الله علیه) تنها گریه کردن، شعاردادن و … نیست بلکه علاقمندی به ائمه معصومین(علیهم اسلام) باید درگفتار، اخلاق و رفتارهای فردی و اجتماعی تاثیر گزار باشد.

 وی افزود: انسان زمانی می تواند خود را علاقمند به حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) بداند که سبک زندگی آن حضرت در او تجلی گردد.

 نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به فرازی از زیارت امین الله بر” پیروی کردن از روش اولیای الهی و دوری از اخلاق دشمنان” تاکید نمود و ادامه داد: یکی از اخلاقیات دشمنان، تکبر و خودخواهی است که باید از آن دوری نمود چراکه بین ائمه هدی(علیهم اسلام) و تکبر فاصله بسیار زیادی بود بنابراین باید دوری از این اخلاقیات مورد طلب انسان در عرصه عمل قرار گیرد.

 آیت الله نورمفیدی در ادامه “احترام و تواضع استاد نسبت به شاگرد و شاگرد در مقابل استاد را “از جمله اخلاقیات و روش اولیاء معرفی کرد و گفت: این تواضع و فروتنی از روش و سنت های سلف صالح بوده و بزرگان دین بر آن اهتمام بسیار داشتند، موید این مطلب روایتی است که می فرمایند: “تَوَاضَعُوا لِمَنْ تَتَعَلَّمُونَ مِنْهُ وَ لِمَنْ تُعَلِّمُونَهُ” .

 وی در بیان” راهکارهای افزایش معنویت” خاطر نشان کرد: معنویت از جمله سرمایه هایی است که نیاز به تلاش، زحمت و مراقبت بسیار دارد به طوری که علاوه براینکه ظاهر و باطن خود را حفظ می کند در حفظ و مراقبت از دل توجه بیشتری باید داشته باشد.  

 امام جمعه گرگان بر لزوم داشتن راهنما در مسیر کسب علم و معنویت تاکید نمود و اضافه کرد: انسان باید طالب واقعی خدا شود و هرگاه” طلب” در وجود انسان ایجاد گردد خداوند راه رسیدن به خود را به او نشان دهد.

 آیت الله نورمفیدی از جمله راههای رسیدن به خدا را نماز شب و عبادت خاضعانه و خالصانه عنوان داشت و اضافه کرد: به مصداق آیه” تَتَجَافَى جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا” طالب واقعی هم امیدوار به رحمت الهی و هم خائف از عذاب خداست و “هیچ کس نمی داند خداوند برای آنان چه چشم روشنی  در نظر گرفته است “.

وی با استناد به کلام علامه طباطبایی یکی از شروط دعا را طلب واقعی دانست و تصریح کرد: در دعا انسان علاوه براینکه باید با تمام وجود طالب باشد باید طلب فقط خدا باشد بدین معنا که دل بجای دیگری غیر از خدا وابسته وامیدوار نباشد لذا اگر دعا این دو شرط را دارا باشد مستجاب خواهد شد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه در بیان راههای تقویت بنیه اعتقادی طلاب بر روش پیامبر اکرم(ص) در برخورد با مردم افزود: به مصداق آیه 285 سوره مبارکه بقره” پیامبر به آنچه از پروردگارش بر او فرود آمد ایمان آورد” لذا با عمل، رفتار  و گفتار نرم خود مردم را هدایت نمودند، ما نیز باید با الگوگیری از سیره نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه) طلاب را هدایت و راهنمایی نماییم.

 آیت الله نورمفیدی در ادامه ضمن تاکید بر آشنایی با افکار شهید مطهری و علامه طباطبایی ادغان داشت: اعتقادات از مسائل مهمی است  اگر بر اساس معرفت و مبنای درست بنیان نهاده شود هیچگاه خراب نشده و از بین نمی رود.

 وی در بحث از” نحوه برخورد با جوانان در مشکلات” افزود: ابتدا جوانان باید بپذیرند که شما باورشان دارید و قیوم و مسلط برآنان نیستید چراکه این باور موجب پذیرش سخن شما از سوی آنان خواهد شد، موید این مطلب آیات 21 و 22 از سوره مبارکه غاشیه است که خداوند خطاب به پیامبر(صلی الله علیه) می فرمایند: “پس تذكّر بده بر خلق كه همانا تو تذكّر دهنده‌اى و بر آنان سيطره و تسلّطى ندارى” .

  امام جمعه شهرستان گرگان با استناد به نامه امام علی(علیه السلام) به مالک اشتر نیز بر عدم روح دیکتاتوری در برخورد با مردم تاکیدکرد و اظهار داشت: روح دیکتاتوری را از خود دور کنید چراکه انسان دیکتاتور متکبر است و درست و غلط را تشخیص نمی دهد، همچنین دیکتاتوری تفکر را خراب می کند”

 آیت الله نورمفیدی با اشاره به آیه چهار از سوره مبارکه ابراهیم تصریح کرد: آیه دلالت بر این مطلب دارد که” هیچ رسولی در میان قومی فرستاده نشد مگر به زبان آن قوم تا بر آنها (معارف و احکام الهی را) بیان کند” لذا باید در جهت هدایت و راهنمایی مردم زبان آنان را بشناسیم و با شناخت مخاطب بهترین روش بکار گیریم.

 وی در خاتمه خطاب به اساتید و کارکنان با اشاره به این مطلب که هیچ سرمایه ای برای آخرت مفید نیست مگر کار ی که برای رضای خدا انجام شود توصیه نمود: امروزه با توجه به گستردگی فضاهای مجازی و نشر هرگونه مطالب مّوهِن وظیفه ما در جهت انتقال مسائل اعتقادی، دینی و شرعی سنگین تر خواهد بود.  


موضوعات: زندگینامه
   چهارشنبه 11 دی 1398
نظر از: معبرسایبری بیت الشهدا [بازدید کننده] 
معبرسایبری بیت الشهدا

سلام وقتتون بخیروب زیبایی داذید.خداوند شما یربازان امام عصر رو حفظ کنه….خوشحتل میشیم به ما هم سربزنید ومارولینک بفرمایید.

1398/10/17 @ 10:44


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31