« نماینده ولی فقیه در استان گلستان: انسان زمانی می تواند خود را علاقمند به حضرت زینب کبری(س) بداند که سبک زندگی آن حضرت در او تجلی گردددوست محمدیان، عقل گرایی و خردمندی را از اصول ثابت در زندگی عقیله بنی هاشم برشمرد و گفت: یکی از راههای زینبی زیستن؛ عاقلانه اندیشیدن و عاقلانه عمل کردن است . »

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، در راستای برگزاری همایش ملی” زینب (س) تجلی حقیقت” اولین نشست علمی با حضور مدیر، معاونین، اساتید، طلاب مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان، شماری از نمایندگان دستگاه های اجرایی، مدیر و معاونین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، اعضای موسسه قرآنی الزهرا(س) و طلاب جامعه المصطفی این شهرستان برگزار شد.در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین عبدالله شاهینی به بحث پیرامون” تجلی توحید در زندگی حضرت زینب(س) پرداخت.

وی حضرت زینب(س) را از جمله شخصیت های دانست که کمتر به تبیین شخصیت ایشان پرداخته شده و مقدار شناختی که نسبت به ایشان است مربوط به تاریخ پرمصیبت کربلاست و همین موجب شده که ایشان را ام المصائب بنامیم.

مدرس درس خارج با استناد به جمله” مارأَیتُ إِلّا جمیلای حضرت زینب(س)” گفت: درک عمق این جمله حضرت انسان را به مقامی می رساند که مشکلات را در جهت پاک شدن خود از ناخالصی ببیند که این مقام درجه بالایی از رضاست.                                                                                                                                                       

شاهینی در ادامه با بیان جمله” اللهم تقبل منا هذا القلیل القربان” ادامه داد: این تعبیر نشان دهنده نهایت فروتنی حضرت زینب (سلام الله علیها) در پیشگاه خداوند و اوج معرفت است که برای انسان حاصل می گردد، خانم زینب کبری(سلام الله علیها) چون خدا را بزرگ می دید حتی امام حسین(علیه السلام) را اندک می بیند، لذا علت بزرگ دیدن خودمان، عدم شناخت ما نسبت به خداست.

وی اذعان داشت: عقیله به معنای خردمندی است که مسائل را با تدبیر خود رهبری و مدیریت نموده و در کار خود دوراندیشی و آینده نگری دارد،  از جمله ويژگي‌هاي حضرت زينب (سلام الله علیها) كه به او موقعيت ويژه مي‌بخشيد عقل و تدبيرش بود و با این ویژگی عقیله نامیده شد.

استاد مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان در بحث از” توحید” خاطر نشان کرد: توحید به معنای سر فرود آوردن در مقابل خدا و دل کندن از غیر خداست.

 شاهینی  تجلی توحید و زیباترین جلوه زندگی انسان را در  پرستش دانست و تجلیات پرسش را مداومت بر نماز معرفی کرد گفت: مراد از نماز در اینجا روح نماز است یعنی سرخم نکردن جز در مقابل خداوند متعال.

 وی با اشاره به اینکه دلی که لذت معصیت چشیده باشد نمی تواند لذت مناجات را بچشد خاطر نشان کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) در برابر طاغوت زمان ایستاد، به زنجیر افتاد اما در مقابل دشمن سرخم نکرد لذا حضرت از ذکر خداوندی که در دلش بود لذت برد.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بار دیگر با استناد به جمله” ما رأَیتّ إِلا جمیلای حضرت زینب(س)” ادامه داد: نگاه حضرت به هستی نگاه به نظام احسن می باشد، لذا خود را مامور به چیزی می داند که شریعت برای ایشان تکلیف نمود.

شاهینی در پایان با تاکید بر بالابردن شناخت و تدبر در ابعاد شخصیت حضرت زینب(س) تصریح کرد: باید ظرفیت وجودی خود را وسیع نموده و در زندگی فردی و اجتماعی خود با تاسی از حضرت زینب( سلام الله علیها) بهترین روش را انتخاب و حرکت نماییم.


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 5 دی 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31