« جوانان به ملکوت نزدیک ترندنماینده ولی فقیه در استان گلستان: ايجاد الفت ميان دلها تنها به دست خداست و تفرقه در رديف عذاب‌ها و مجازات‌هاى الهى است »

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در ادامه سلسله جلسات اخلاق هفتگی خود که از سوی مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان برگزار شد با استناد به روایتی از امام صادق(ع) خیر انسان را در پنج چیز دانست و بیان داشت: اولین چیزی که موجب خیر در انسان شده و آرامش را در زندگی بدنبال دارد” دین و دیانت” است، چنانچه آیه” أَلا بِذکرِالله تطمئنُ القلوب “دلالت براین مطلب دارد.

 وی دومین صفت که موجب خیر در انسان می شود” عقل” معرفی کرد و افزود: انسانهای عاقل در برخورد با مسائل اهل تفکر و تَأَمل بوده و مسائل را سبک و سنگین کرده و همه جوانب را می سنجد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این مطلب که” برخی از مخلوقات آثار سوئی نیز بدنبال دارد” ادامه داد: محال است خداوند چیزی را خلق کرده ولی خیر نداشته باشد، خورشید در عین حال که خوب بوده و مایه حیات بشر است ولی گاهی صدها نفر را مبتلا به گرمازدگی می کند.

 آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه” در نگاه توحیدی همه عالَم خیر است” گفت: قضیه گرانی بنزین، تصمیمی از سوی همه سران نظام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده که بر اساس نظر متخصصین و کارشناسان تنها 4 درصد بر گرانی اثر داشته ولی این گرانی آثار سوئی نیز بدنبال دارد که باید کنترل  شده و جلوی ظلم و اغتشاش گرفته شود.

وی نقد و اعتراض را غیر از اغتشاش دانست و اظهار داشت: در اعتراضات و نقدها نباید اصل و اساس یک چیز را کنار زد بلکه باید عاقلانه و منصفانه با قضایا روبرو شد البته گاهی یک نظام همچون” آل سعود” اصل و اساس آن فاسد بوده که هیچ توجیهی نمی توان برای آن درنظر گرفت.

امام جمعه گرگان با استناد به روایت امام صادق(ع) بار دیگر بر نیاز بشر به دین و عقل تاکید کرد و اذعان داشت: از جمله علل صلح امام حسن مجتبی(علیه السلام) با معاویه این بود که جلوی کشت و کشتار شیعیان گرفته شود لذا باید از هرگونه رفتار و حرکت که موجب اختلاف شده دوری نموده و در جهت ایجاد وحدت بین شیعه و سنی تلاش کرد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه روایت امام صادق(ع) “حیا ،حسن خلق و حسن ادب را از دیگر ویژگی هایی دانست که خیر انسان را بدنبال دارد و در بحث از حیا ابراز کرد: حیا یکی از ارزش ها و کرامات اخلاقی است  که موجب دوری انسان از کارهای زشتِ اخلاقی و اجتماعی خواهد شد.

کلیدواژه ها: اعتراض , خیر, نقد, وحدت

موضوعات: زندگینامه
   شنبه 2 آذر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31