« نماینده ولی فقیه در استان گلستان: باید از هرگونه رفتار و حرکت که موجب اختلاف شده دوری نموده و در جهت ایجاد وحدت بین شیعه و سنی تلاش کرد.مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان: هفته وحدت؛ موجبات همبستگی در جامعه را تقویت می کند »

                      

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در همایشی با عنوان” وحدت و تمدن نوین اسلامی” که با حضور کارکنان، اساتید، مبلغین و طلاب مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان و نیز جمع کثیری از بانوان شیعه و سنی و  با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور  برگزار شد، عشق واقعی به پیامبر مکرم اسلام(ص) را نشانه ایمان به خدا دانست و بیان داشت: مسئله هفته وحدت، يک تاکتيک سیاسی و مصلحتی نيست بلکه به استناد آيات قرآن و سيره نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه) يک تکليف شرعی، الهی و خدایی است.  

وی افزود: هر یک از فِرَق اسلامی مبانی و اصول دارند، منتهی همه مسلمانان پیرو خدا و رسول خدا(صلی الله علیه) بوده و یک سلسله اصول قطعی دارند که قابل شک و تردید نیست لذا در این اصول و مسلمات دین با هم و در کنار هم می باشند که هم کلام خداوند متعال وهم سیره و روش بزرگان دین بر این مطلب دلالت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با استناد به روایتی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه) به معرفی همسایگان خدا پرداخت و تاکید کرد: براساس روایت فوق؛ از جمله ویژگی همسایگان خدا است که برای خدا و در راه خدا با دیگران دوستی می نمایند.

آیت الله نورمفیدی با استناد به آیه 103 آل عمران ادامه داد: ايجاد الفت ميان دلها تنها به دست خداست و تفرقه در رديف عذاب‌ها و مجازات‌هاى الهى است، اسلام یک پیکر و روح دارد وآن توحید است.

وی وحدت و دوستی مسلمانان با یکدیگر را از مصادیق” نَتَحَابُّ فِی اللَّهِ” در روایت فوق برشمرد و خاطر نشان کرد: اساس الفت بین مسلمین توحید، خداشناسی و پیروی از دستورات الهی و اسلامی است.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: از دیگر ویژگی همسایگان خدا این است که در راه خدا و برای رضای خدا بذل و بخشش نموده و نیز در راه خدا کمک و پشتیبانی می کنند.

آیت الله نورمفیدی بار دیگر بر لزوم وحدت و همبستگی بین مسلمان تاکید نمود و ابراز کرد: کسانی که در پی ایجاد تفرقه و تشتت بین مذاهب اسلامی هستند پیروان شیطان و کسانی که طرفدار وحدت امت اسلامی هستند و برای آن تلاش می‌کنند به امر خداوند عمل کرده‌اند، چنانچه با وجود مخالفت و دشمنی آل سعود با فلسطین اگرکسی آل سعود را دوست بدارد یقیناً شیطان را دوست می دارد.

وی با استناد به آیه” لاتَتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء…..” از سوره مبارکه ممتحنه تصریح کرد: با استناد به آیه صریح قران کریم؛ “اگر کسی دشمن خود را دوست خود بگیرد از آنان خواهد بود ” انسان باید دوستی و دشمنی اش برای خدا باشد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: امروز اگر کسی بخواهد بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند نوکر آمریکا یا انگلیس است هرکس می خواهد باشد چه بنام شیعه و یا مذهب حنفی و مالکی  به همان آمریکا و انگلیس وصل بوده و یا دچار جهل مرکب است .


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 23 آبان 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31