« نماینده ولی فقیه در استان گلستان: در مقابل دائم الربوبیت، دائم العبودیت باشیم.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دومین جلسه اخلاق هفتگی که ازسوی مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان در پلتفرم بومی اسکای روم برای استفاده عموم طلاب برگزار شد، با استناد به آیه 30 سوره مبارکه بقره” و اذ قال ربک للملائکه انی جاعل فی الارض خلیفه” بیان کرد: کمال انسان دررسیدن به مقام خلافت الهیه است.

وی، فطرت توحیدی را مهم ترین حس در وجود انسان دانست و افزود: فطرت توحیدی در وجود انسان قرار داردکه اگر این حس درست هدایت نشود، انسان را به سمت شرک سوق می دهد.

امام جمعه شهرستان گرگان اضافه کرد: احساس خداجویی و خداخواهی هم  در شرک وجود دارد اگر درست هدایت نشود به خطا می رود.  

آیت الله نورمفیدی، حس کمال جویی؛ حس زیبایی؛ حس حق طلبی و حس غضبیه را از جمله غرایز انسان برشمرد و ادامه داد: این غرایز برای زندگی، کما ل و بقاء انسان ضرورت دارد .

وی، از دیگر حواس در نهاد انسان را حس کنجکاوی دانست و اظهار کرد: حس کنجکاوی انسان را از زند گی های اولیه به مرحله پیشرفت در زمینه علم و دانش رسانده است که انسان راکد نماند و تغییر و توسعه ای در زندگی او رخ دهد .

نماینده خبرگان رهبری در استان گلستان، وجود امیال و غرایز را در انسان خیر و برکت دانست وگفت: امیال و غرایز همه از شئون نفسانی هستند و حکمت ا لهیه اقتضا کرده است، این غرایز به انسان داده شود و طبق نظر اسلام غرایز باید کنترل و تعدیل شود.

آیت الله نورمفیدی، در پایان به وظایف ومسئولیت های علمای دین اشاره کرد وگفت: بنا به روایت” علماء وارثان انبیاء هستند” لازم است مراقبت و نظارت بر عملکرد خود داشته باشند، همانند شهید آیت الله بهشتی و شهید مرتضی مطهری که در هر مکان و زمان جایگاه اصلی خود را فراموش نکردند.

   شنبه 6 دی 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31