« نماینده ولی فقیه در استان گلستان:هیچ انسان هدفداری تا صبر نداشته باشد، نمی تواند به هدف خود برسد.نماینده ولی فقیه در استان گلستان: کمال انسان در رسیدن به مقام خلافت الهیه است »

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در چهارمین جلسه اخلاق هفتگی خود که از سوی مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان و بصورت پلتفرم بومی اسکای روم برای استفاده عموم طلاب برگزار شد، با تاکید بر تقویت نفس و روح  با ورزش روحی و نفسانی بیان کرد: برای رسیدن به مراحل عالیه، باید به تدریج و مرحله به مرحله حرکت کرد تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی، مداومت و استمرار در هر کاری را منشأ اثر دانست و افزود: اگر انسان بخواهد در هر کاری، به نتیجه برسد، باید آن کار را به آرامی و به تدریج شروع کرده و ادامه دهد تا بر اثر استمرار، به حد اعلای در آن عمل دست یابد، چنانچه خداوند در آیه 112 از سوره مبارکه هود، خطاب به رسول مکرم اسلام(ص) ،بر ایستادگی و تحمل سختی ها امر فرموده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، با اشاره به آیات متعددی از قرآن کریم، پیرامون مسئله استقاومت و مداومت ادامه داد: در آیه 30 از سوره مبارکه فصلت” خداوند پاداش کسانی را که در راه خدا استقاومت می کنند، نزول ملائکه بر آنان قرار داده است، چنانچه می فرماید: ” إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ".

نورمفیدی، مراد از نزول ملائکه را، نزول آنها در همین دنیا برشمرد، چنانچه می فرماید: “نحن اولیاءُکم فی الحیاه الدنیا “.

وی در ادامه، با استناد به روایتی از امام علی(ع) ،بر رعایت اعتدال تاکید و اضافه کرد: امیرمومنان علی(ع) ،خطاب به امام حسن مجتبی(ع) بر اعتدال در امورات زندگی توصیه کرده و می فرماید: “واقتصد یا بنی فی معیشتک و اقتصد فی عبادتک “مراد از معیشت در اینجا صرفاً امور اقتصادی نیست، بلکه معنای علمی داشته و شامل همه امور و حب و بغض های زندگی خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، براساس حدیثی از امام باقر(ع) “محبوب ترین کار در نزد خداوند را کاری دانست که ادامه دار انجام شود، ولو اینکه کم باشد، بدین معنا که همیشه آن عمل را وسیله ارتباط خود با خدا قرار دهد “.

نورمفیدی توصیه کرد: علاوه بر رعایت اعتدال در دوستی ها، در اختلافات و دشمنی ها نیز حد اعتدال را رعایت کنید، چنانچه خداوند براساس آیه صریح قرآن می فرمایند: “ولا تسبوا الذین یَدعون مِن دون اللهِ فَیَسُبُّوا الله عَدواً بُغیر علمٍ ” ،در مسائل عبادی نیز انسان نمی تواند دائم العبادت باشد.

وی، با اشاره به این مطلب که” ما می توانیم در مقابل دائم الربوبیت، دائم العبودیت باشیم” گفت: اُنس و لذات های دنیایی حرام و معصیت نیست، بلکه تنها انسان را از مقام حضور پایین می آورد، لذا لازم نیست انسان در شبانه روز، مشغول عبادت بوده و در محضر، حضور داشته باشد، ولی می تواند با استغفار، دائم العبودیت باشد.

امام جمعه شهرستان گرگان، در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده، این نوع شهادت ها را موجب قوت، قدرت و همبستگی مردم برشمرد.

وی با استناد به کلام حضرت امام خمینی(ره) که می فرمودند: “بکشید ما را، ملت ما قوی تر می شود “علت ناسازگاری بیگانگان با کشور ایران، قدرت ایران نام برد که روز به روز، در حال پیشرفت است، لذا باید این کشوری را که به سوی پیشرفت در حرکت است حفظ نمود.

 

   شنبه 6 دی 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31