« آیت الله العظمی جوادی آملی:نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: برای نجات از گمراهی و ضلالت شیطان باید روح بندگی را در خود تقویت کنیم »

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در نشست علمی معرفتی که به مناسبت دهه فجر، از سوی مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) گرگان و بصورت پلتفرم بومی اسکای روم برای استفاده عموم طلاب برگزار شد، در بحث از رابطه بین امام(ره) و انقلاب، درک این رابطه را بسیار مهم دانست و ایجاد این انقلاب را برگفته از شخصیت بزرگ حضرت امام(ره) عنوان کرد.

وی، جهت تبیین انقلاب حضرت امام(ره)، به جریان سیدالشهداء(ع) پرداخت و افزود: حضرت سیدالشهداء(ع) در مقابل مردم آن زمان که برخی ناآگاه به عمق فاجعه بوده و برخی نیز یا خود را کنار کشیده یا با آن کنار آمده بودند، درد و عمق درد را فهمید و اقدام به قیام کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت امام(ره) بر مبنا و اصول سیدالشهداء(ع) شکل گرفت، بدین معنا که خداوند را حاکم بر وجود خود کرده و این حاکمیت ذات اقدس الهی در تمام شوون زندگی آنان جاری بود.

  آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) شخصیتی بودکه زمان را دقیقا درک کرده و مشکل را با تمام وجود لمس می کرد اضافه کرد: حضرت امام(ره) دین و ادیان الهی را مجدد وارد عرصه زندگی کرده و به دین ارزش داد، بطوری که دنیا فهمیدند دین خیلی می تواند نقش ایفا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، “تحول “را مهمترین کار حضرت امام(ره) دانست و خاطرنشان کرد: تحول فرهنگی، تحول شخصیت جامعه و تحول شخصیت نسل جوان کاری بود که نه تنها در کشور ایران بلکه در جهان اسلام و در کل ادیان موثر بود.

وی، سردار شهید سلیمانی و دکتر چمران را انسان های ویژه، خاصی، کم نظیر و خودساخته معرفی کرد که در راه دین اسلام و حفظ ارزش ها از خود گذشتند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: حضرت امام(ره)، درس آزادگی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی و آزادگی را به همه انسان ها آموخت و امروز هم همان صلابت و اهدافی که با حضرت امام(ره) همراه بود، در وجود سلف صالح مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) بوده و عینیت یافته است.        

کلیدواژه ها: انقلاب
   شنبه 18 بهمن 1399
نظر از: امیرِعباس(حسین علیه السلام) [عضو] 

از وبلاگ من هم دیدن کنید
https://mahdion73.kowsarblog.ir/

1399/11/18 @ 11:27


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31