« نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حضرت امام(ره) دین و ادیان الهی را مجدد وارد عرصه زندگی کرده و به دین ارزش داد، بطوری که دنیا فهمیدند دین خیلی می تواند نقش ایفا کند.نماینده ولی فقیه در استان گلستان:هیچ انسان هدفداری تا صبر نداشته باشد، نمی تواند به هدف خود برسد. »

   آیت الله سید کاظم نورمفیدی در ششمین جلسه اخلاق هفتگی خود که از سوی مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان و بصورت پلتفرم بومی اسکای روم برای استفاده عموم طلاب برگزار شد، در ابتدای سخنان خود بر مرابطه و مرزبانی از کشور وجودی انسان تاکید کرد.

 وی، با استناد به آیه 16 از سوره مبارکه اعراف، صراط مستقیم را صراط بندگی خدا دانست و افزود: برای نجات از گمراهی و ضلالت شیطان باید روح بندگی را در خود تقویت کنیم که این مهم در سایه مرزبانی از درون و مرابطه ممکن و میسر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، ضمن اشاره به آیه 200 از سوره مبارکه آل عمران، با استناد به آیات قرآن مجید و از منظر علمای اخلاق بر مرابطه تاکید کرد و مشارطه و معاهده را از ارکان مرابطه برشمرد و گفت: مشارطه و معاهده بدین معنا است که با خودمان عهد و پیمان ببندیم که گناه نکنیم و از هر خلافی بپرهیزیم، مثلاً اگر قول می دهیم به قول خود وفا کنیم و مصداق آیه” والذین عهدهم راعون” قرار گیریم که از نشانه ایمان است.

 نورمفیدی، در ادامه بر استفاده از عمر و دوری از غفلت اضافه کرد: عمر تنها سرمایه انسان است لذا نباید بگذاریم این سرمایه گران بها بی فایده از دست ما برود، لذا براساس آیات 55 و 56 زمر، تا زنده هستید تبعیت کنید که مراد از” ما أُنزِل إِلیکم” قرآن است و مراد از” جنب الله” چیزی که ما را به خدا نزدیک می کند و راهی که به سوی خداوند است و راه خداوند نیز همانی است که در قرآن آمده است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری، بر عمل به سیره ائمه هدی(علیهم السلام) تاکید کرد و ادامه داد: در روایتی وارد است که” اگر قومی را دوست داشته باشید و به سبک و روش آنها راضی باشید، مانند آنان محشور می شوید” چنانچه اگر نمی توانید در عمل مانند آنان باشید، حداقل آنان را دوست بدارید” .

نورمفیدی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی انسان علاوه بر بندگی و انجام کار خیر و صالح، مرتکب گناه شده و یا به امور مباح می پردازد لذا سعی کنیم در مقابل گناهانی که مرتکب می شویم استغفار کرده و تصمیم بر ترک گناه بگیریم.

   شنبه 6 دی 1399


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31