« ستاره های فروزانمعاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان:بهترین راه ترویج حجاب در جامعه رواج سبک زندگی دینی است »

حضرت آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیر، معاونین و شماری از اساتید مدرسه علمیه و عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان، با استناد به خطبه ای از پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه) دنیا را دار آرامش نامید.

 وی با استناد به آیه 103 از سوره مبارکه انبیاء، آرامشِ دنیا را نسبت به آخرت و قیامت دانست چراکه این دنیا با تمام گرفتاری و سختی نسبت به  قیامت، دنیای آرامی است چنانچه آیه"یوم الفزع الکبر “دلالت بر این مطلب دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه، انسان ها را مسافر خواند و زندگی بشر را سفری که دارای مقاصدی همچون هوای نفس، دنیا و لذایذ دنیا و یا سفر إلی الله است.

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر مقصد، هوای نفس و حاکم شدن آن بر روح و جان انسان باشد، به مصداق آیه” أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهه هَوَاهُ” نهایت این سفر تاریکی و سقوط است.

وی، سفر به سوی خدا را بیرون آمدن از خویشتن نامید و اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که انسان از دنیا، لذات دنیایی و طیبات این عالَم بهره نبرد و آنها را رها کند بلکه به معنای بیرون آمدن از قفس دنیا و دلبسته نشدن به آن است.

 وی، خارج شدن از خویشتن را نقطه کمالی دانست که هـر انسـانی می تواند بدان دست یافته و به نتیجه برسد چنانچه آیه” إِنَّکَ کادحٌ إِلی رَبِّک کَدحاً فَمُلاقیه” دلالت بر این مطلب دارد هرچند این خارج شدن از خویش، مراتب گوناگونی دارد.

امام جمعه گرگان، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که ویروس کرونا، معلولِ عواملی است خاطرنشان کرد: این عالَم و جهان مادی دارای مقررات، نظامات، ضابطه، فعل و انفعالات و تاثیر و تأثراتی بوده و هیچ چیز در این عالَم، بدون علت نیست لذا اگر بشر به این علل و عوامل پی ببرد می تواند جلوی آن را بگیرد.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: خاصیت آتش سوزاندن است، مگر اینکه در جایی مصلحت اقتضا می کند که گفته می شود: “قل لا یا نارکونی ” قاعده چنین بود؛ که حفظ جان ابراهیم، منشأیی برای سرد شدن آتش شود.

وی، اصل وجودی همه مخلوقات را خیر دانست و ادامه داد: برخی از روی جهل و نادانی، در قضیه ویروس کرونا اِشکال وارد می کنند تا ریشه خداشناسی را زده و خدا را ظالم بدانند، در صورتی که بنا نیست خداوند برای هر چیزی معجزه نماید، مگر اینکه مصلحت اقتضا کند، بنابراین در این عالَم، همه چیز براساس یک نظام، حکمت و فلسفه ای قرار گرفته است.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 4 مرداد 1399
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: دختری از قبیله آفتاب [عضو] 
5 stars

سلام
مطالبتون عالیه به وبلاگ منم ی سر بزنید.

1399/05/04 @ 13:19


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31