« کسب رتبه برتر مسابقه قرآن و عترتانتخابات »


هادیان طریق الی الله ، با تمسک به دامن اولیای الهی طی طریق نموده و دعوت الهی را به سمت مردم می رسانند.

خانم موسوی ( استاد حوزه تهران) در جمع مبلغین مدرسه علمیه الزهرای گرگان ،  با استناد به فرازهای پایانی دعای افتتاح اظهار نمودند: در دعاهای ماثوره ائمه معصومین (ع) چیزهایی را از خداوند طلب می نمایند که عقل بشر به آن نمی رسد .دایره خواسته های بشر محدود به درک و فهم آنان است لذا انسان  با تامل و توجه به دعاهای وارده از معصومین(ع) ، می آموزد کمال و مطلوب وی چیست و چه چیزی را باید از خداوند طلب نماید.

وی افزود: از جمله خواسته های ائمه (ع) که در دعاهای  عدیده خصوصا دعای افتتاح وارد شده است این است که آنان را از کسانی قرار دهد که مردم را به سمت خداوند هدایت نمایند. از لسان معصومین(ع) ، تاکید بر نقش مهم تبلیغ ( پیشوا، هادی و راهنما) در راستای قرب به خداوند فهمیده می شود منتهی باید هدف از هر خواسته  مشخص شود که هدف از رسیدن به چنین مقامی چیست؟ قطعا بین اینکه هدف کسب درآمد باشد یا رساندن کلام حق به مردم ، این دو با هم متفاوتند و حقیقت و محوریت کلام ائمه(ع) ، رساندن کلام الهی به دیگران می باشد.

وی در ادامه بیان نمود: تبلیغ از جمله واژه های مهم در لسان دینی ماست. امر خطیر تبلیغ دارای لوازمی است که از جمله این لوازم ، تعیین هدف است.یک مبلغ باید ابتدا امین الله شود تا خداوند امانتش را به وی بسپارد، اینجاست که چشمه های حکمت در مقابل انسان باز می شود ( من یتقل الله یجعل له فرقانا) و محب خدا ، محبوب همه ی موجودات عالم می گردد. مبلغی که امین الله نباشد باعث بیماری جامعه می شود ، هادی باید کلام را درست بگیرد و درست به مقصد برساند. از دیگر لوازم تبلیغ، حر بودن است. از مسائل جناحی بپرهیزد و خود را اسیر چیزی نکند. مّبَلغ باید خود را از قید اسارتها رها کند.از دیگر لوازم یک مبلغ موفق ، به روز بودن ایشان است.آنچه کسب می کند ، سرمایه اکتساب بعدی قرار دهد. زمانی فرد می تواند کارآمد باشد که هم مومن ، هم امین و هم به روز باشد.

وی در پایان خطاب به طلاب مبلغ  بیان نمود: شما به عنوان هادیان کلام الهی ، حامل امانت بزرگی هستید  .  طالب ازدیاد کمالات علمی و معرفتی خود باشید . هرزمانی احساس کردید فارغ التحصیل شدید ، بدانید رشد کمالی شما متوقف شده است.با نشست های دوره ای در مصرف وقت ، خثاثت به خرج دهید . و با مسیر و شیوه صحیح مبلغ خوب و موفقی شوید.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   یکشنبه 29 اردیبهشت 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31