« دیداراعضای مجلس خبرگان ومؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان بامقام معظم رهبری وتجدیدمیثاق با امام راحلمهمترین وظیفه حاجیان در کلام آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان »

آيت الله سيدكاظم نورمفيدي مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان: آمريكا به خوبي مي داند كه با حمله به سوريه به اهدافش نمي رسد و ممكن است حتي جواب هاي دندان شكن تري از ارتش سوريه دريافت كند.
به گفته وي، از سوي ديگر طرح مساله حمله به سوريه از سوي آمريكا، بيشتر براي دلداري و قوت قلب به تروريست هائي كه در اين كشور حضور دارند و نتوانسته اند اهداف و ماموريت هائي كه از سوي آمريكا به آنها سپرده شده است، را به خوبي به پايان برسانند صورت مي گيرد .
وي تصريح كرد: از سوي ديگر چندي پيش عكاس آمريكائي در ويتنام عكس هائي را به تصوير كشيد كه آثار و نتايج حمله شيميائي ۶۰ سال گذشته آمريكا به اين كشور را نشان مي دهد و اين خود مساله اي است كه كساني امروز مدعي حقوق بشر هستند كه در گذشته با بمباران شيميائي، تلفات سنگيني را امروز بر جاي گذاشته اند.
وي ادامه داد: امروز مساله سوريه بيش از ۲۹ ماه است كه بطول كشيده و تروريست ها به بهانه هاي مختلف مردم را به خاك و خون كشيده اند و آمريكا مدعي استفاده ارتش از سلاح هاي شيميائي است و به همين دليل بهانه حمله به سوريه را به وجود آورده تا بتواند به اهداف و ماموريت هاي تروريست هاي خود در اين كشور دست يابد.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: اخيرا ارتش سوريه با همكاري حزب الله به موفقيت هاي خوبي در برابر تروريست ها دست يافته اند و بر اوضاع مسلط شده اند كه همين مساله آمريكا را نگران كرده است.
آيت الله نورمفيدي گفت: آمريكا اين مساله را به سازمان ملل و شوراي امنيت گزارش داده و آنان بازرساني را به اين كشور فرستاده اند، اما آمريكا مي خواهد قبل از گزارش بازرسان مساله حمله را اجرائي كند، زيرا مي داند طرح آنان در سازمان ملل و شوراي امنيت با حق وتو چين و روسيه راي نخواهد آورد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تسليت فرا رسيدن سالروز شهادت ششمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت گفت: برخي مدعي اين هستند كه آن امام همام به عنوان رئيس مذهب تشييع به فكر امامت نبود و با كسي بر سر خلافت به مبارزه نپرداخته، هر چند اين مساله شايد درست باشد، اما اصل اين مساله اين است كه امام صادق (ع) به فكر تثبيت امامت و راهي كه رسول خدا (ص) نشان داده بودند، پيگير بودند و در واقع يك جنگ نرم و فرهنگي ايجاد كرده بودند.
وي يادآور شد: آن حضرت هيچگاه به خلفاي جور كنار نيامدند و حتي فقهاي خود را از ارتباط با دستگاه و خلفاي بني عباس منع كرده بودند و اجازه رفت و آمد با آنان را نمي دادند.
آيت الله نورمفيدي تاكيد كرد: امام صادق (ع) تمام عمرش را براي اثبات امامت و مساله اسلام و بقاء و تداوم آن گذاشتند تا اين كه توسط منصور به شهادت رسيد.
نماينده ولي فقيه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه ۱۴۷ نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علي (ع) گفت: به فرموده ايشان آرزوهاي دراز و فراموش كردن اجل و مرگ دو اصل مهم باعث هلاكت ملت هاي گذشته شده است.
وي ادامه داد: اين دو مساله انسان را سخت وابسته به دنيا، شهوات نفساني و اميال و اغراض مي كند و وقتي انسان به اين دو مساله وابسته شد، به هلاكت خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: انسان تا قبل از مرگ از ياد خدا غافل شده و عذرخواهي و توبه نمي كند، اما به مرگ كه نزديك مي شود، ياد توبه مي افتد كه ديگر اثري نخواهد داشت و آنگاه گرفتاري و عذاب كوبنده بر سر او وارد مي شود.
امام جمعه گرگان اظهار كرد: كسي كه عظمت و قدرت خدا را بداند در برابر خداوند خود را كوچك مي داند و خداوند نيز در برابر ديگران او را با عظمت مي كند.


   دوشنبه 11 شهریور 1392
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: سلما [بازدید کننده]
سلما
5 stars

سلام
بسیار عالی بود همان گونه که اشاره شد از جمله ادعاهای که امروزه می شود این است که امام صادق(ع)به دنبال حکومت و یا به عبارتی سیاست نبودند که پاسخ در بیانات حضرت آیت الله نورمفیدی آمد کاش علما و فضلای دیگر نیز بصورت تخصصی به این مهم بپردازند.
خوبست به بهانه ی این ایام کمی هم ذهن مردم را نسبت به شخصیت و اعمال ابومسلم خراسانی آگاه سازیم چنان که امام صادق(ع)ایشان را از شیعیان خویش نمی دانند.
متشکرم

1392/06/12 @ 02:42


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31