« آمريكا به خوبي مي داند كه با حمله به سوريه به اهدافش نمي رسدایستادگی در مقابل توطئه های دشمن وظیفه همه است »

آیت الله نورمفیدی:بیان اینکه حج باید بر روی افراد اثر گذار باشد، گفت: سفر حج باید حاجی را تضمین، عذاب قبر فرد را از وی رها و آینده حاجی را تا آخر عمر بیمه کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، در همایش متمرکز زائران حج تمتع استان گلستان در مصلی وحدت گرگان با اشاره به فلسفه وجودی کعبه، گفت: بنای کعبه برای به پاخیزی مردم و نزدیکی به خدا ایجاد شده است.

وی افزود: ارتباط با خدا مهمترین نکته ای است که باعث قوام انسان و محکم شدن انسان در زندگی و دنیا می شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به طواف خانه خدا توسط زائران در این سفر معنوی، تصریح کرد: باید تمام هم و غم حاجیان محکم تر کردن یاد خدا در دل خود باشد.

وی ادامه داد: اگر حاجیان در اعمال خود در سعی، منی، عرفات به این نکته توجه نکنند و یاد خدا در دلشان نباشد، حج آنها قبول نیست و نمی توان به آنها لقب حاجی داد.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) حاجیان را به سه دسته مشخص کرده اند، اظهارداشت: بالاترین درجه برای حاجی هایی است که در آن جا به طور کلی پاک پاک می شوند.

حج باید بر روی افراد اثر گذار باشد

وی افزود: حج باید بر روی افراد اثر گذار باشد، حاجی را تضمین کرده و عذاب قبر فرد را از وی رها کند و آینده حاجی را تا آخر عمر بیمه کند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه درجه دوم جبران کردن گذشته با رفتن به مکه و درجه سوم بهره بردن از حج است، گفت: حاجیان سعی کنند حاجی درجه یک باشند و مواظب آینده خود باشند.

وی در خصوص بخشی دیگر از اعمال حج، افزود: حاجیانی که ندای لبیک را سر می دهند باید این ندا را به طور کامل قبول کرده و در همه حال پذیرش و اطاعت از امر و خواسته خدا باشند.

حفظ وحدت یکی از مسائل ضروری در سفر معنوی حج

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، حفظ وحدت را یکی از مسائل ضروری در این سفر معنوی خواند و تاکید کرد: زائرانی که از کشور ایران اسلامی به عربستان سعودی اعزام می شوند، نماینده و نشانگر یک ملت و کشور هستند و باید حرمت این کشور را در آن منطقه به خوبی حفظ کنند.

وی با بیان اینکه برخورد زائران در این سفربا دیگران نیز بسیار مهم و سنگین است، اضافه کرد: زائران در این سفر مقررات آن کشور را رعایت کنند و مسئولان عربستانی را عصبانی نکنند.

حاجیان با فروش زعفران و تسبیح حجشان را بی خاصیت نکنند

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: صیانت از عزت جمهوری اسلامی؛ مهمترین وظیفه حاجیان در عربستان است که زائران باید به آن توجه جدی داشته باشند.



   یکشنبه 10 شهریور 1392
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(3)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
3 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: سلما [بازدید کننده]
سلما
5 stars

خداوند دعوت مى‏كند، ولى منّت نمى‏كشد. خداوند نيازى به اعمال ما نداردفايده‏ ى انجام دستورات الهى، به خود انسان برمى‏گردد.«وَ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ»، «وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعالَمِينَ»آل عمران:97

1392/06/12 @ 01:45
نظر از: طلبه زینبیه [عضو] 
5 stars

سلام،خداقوت،خداوند به ایشان عمر باعزت عطا فرماید.به خوب مسئله ای اشاره نمودند به ویژه اینکه برخی از کسانی که به حج می روند کارشان فقط خرید از بازارهای عربستان است.
یا علی

1392/06/11 @ 20:51
نظر از: ذره و آفتاب [عضو] 
5 stars

سلام و سپاس از حضور شما. با مطلب ” کلیپ صوتی از زندگی شهید بابایی ” به روزم خوشحال میشم ضمن بازدید نظرتان را نیز بیان نمایید.
در ضمن شما با افتخار لینک شدید.
یا علی

1392/06/11 @ 19:17
نظر از: زارع [عضو] 

سلام

دلم هواى بقیع دارد و غم صادق
عزا گرفته دل من ز ماتم صادق
دوباره بیرق مشکى به دست دل گیرم
زنم به سینه که آمد محرم صادق

شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد
موفق باشید

1392/06/11 @ 18:56


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31