« ایستادگی در مقابل توطئه های دشمن وظیفه همه استامروز جامعه اسلامي نياز به ترويج اخلاق اسلامي دارد »

مؤسس مدرسه مدرسه علمیه الزهرا(س)آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (8 شهریور) در خطبه های این هفته نماز نماز عبادی سیاسی شهر گرگان گفت: امروز آمریکایی ها و بریتانیا از ترس جواب سوریه و احیانا جبهه مقاومت و حزب الله منطقه، جرات حمله به این کشور را ندارد.

وی افزود: آمریکا به خوبی می داند که با حمله به سوریه به اهدافش نمی رسد و ممکن است حتی جواب های دندان شکن تری از ارتش سوریه دریافت کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: از سوی دیگر طرح مسئله حمله به سوریه از سوی آمریکا، بیشتر برای دلداری و قوت قلب به تروریست هایی که در این کشور حضور دارند و نتوانسته اند اهداف و ماموریت هایی که از سوی آمریکا به آنها سپرده شده است، را به خوبی به پایان برسانند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چندی پیش عکاس آمریکایی در ویتنام عکس هایی را به تصویر کشید که آثار و نتایج حمله شیمیایی 60 سال گذشته آمریکا به این کشور را نشان می دهد و این خود مسئله ای است که کسانی امروز مدعی حقوق بشر هستند که در گذشته با بمباران شیمیائی، تلفات سنگینی را امروز بر جای گذاشته اند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: امروز مسئله سوریه بیش از 29 ماه است که بطول کشیده و تروریست ها به بهانه های مختلف مردم را به خاک و خون کشیده اند و آمریکا مدعی استفاده ارتش از سلاح های شیمیائی است و به همین دلیل بهانه حمله به سوریه را به وجود آورده تا بتواند به اهداف و ماموریت های تروریست های خود در این کشور دست یابد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اخیرا ارتش سوریه با همکاری حزب الله به موفقیت های خوبی در برابر تروریست ها دست یافته اند و بر اوضاع مسلط شده اند که همین مسئله آمریکا را نگران کرده است.

آیت الله نورمفیدی گفت: آمریکا این مسئله را به سازمان ملل و شورای امنیت گزارش داده و آنان بازرسانی را به این کشور فرستاده اند، اما آمریکا می خواهد قبل از گزارش بازرسان مسئله حمله را اجرایی کند، زیرا می داند طرح آنان در سازمان ملل و شورای امنیت با حق وتو چین و روسیه رای نخواهد آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، افزود: برخی مدعی این هستند که آن امام همام به عنوان رئیس مذهب تشییع به فکر امامت نبود و با کسی بر سر خلافت به مبارزه نپرداخته، هر چند این مسئله شاید درست باشد، اما اصل این مسئله این است که امام صادق (ع) به فکر تثبیت امامت و راهی که رسول خدا (ص) نشان داده بودند، پیگیر بودند و در واقع یک جنگ نرم و فرهنگی ایجاد کرده بودند.

امام جمعه گرگان یادآور شد: آن حضرت هیچ گاه به خلفای جور کنار نیامدند و حتی فقهای خود را از ارتباط با دستگاه و خلفای بنی عباس منع کرده بودند و اجازه رفت و آمد با آنان را نمی دادند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: امام صادق (ع) تمام عمرش را برای اثبات امامت و مساله اسلام و بقاء و تداوم آن گذاشتند تا این که توسط منصور به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علی (ع)، گفت: به فرموده ایشان آرزوهای دراز و فراموش کردن اجل و مرگ دو اصل مهم باعث هلاکت ملت های گذشته شده است.

وی ادامه داد: این دو مسئله انسان را سخت وابسته به دنیا، شهوات نفسانی و امیال و اغراض می کند و وقتی انسان به این دو مساله وابسته شد، به هلاکت خواهد رسید.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: انسان تا قبل از مرگ از یاد خدا غافل شده و عذرخواهی و توبه نمی کند، اما به مرگ که نزدیک می شود، یاد توبه می افتد که دیگر اثری نخواهد داشت و آنگاه گرفتاری و عذاب کوبنده بر سر او وارد می شود.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: کسی که عظمت و قدرت خدا را بداند در برابر خداوند خود را کوچک می داند و خداوند نیز در برابر دیگران او را با عظمت می کند.

وی در پایان خطبه ها، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


   جمعه 8 شهریور 1392
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: هاتف [بازدید کننده]
هاتف
5 stars

متشکریم استفاده کردیم

1392/06/08 @ 21:58


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31