« "آیت الله سید کاظم نورمفیدی"نماینده ولی فقیه در استان گلستان پیامبر(ص) را خدای نازل شده در حد بشر دانست."مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان" گفت: خوش خلقی سرمایه بی هزینه ای است که با بودنش زندگی آرام، گوارا و نبودنش زندگی را مملو از تنش و تلخی خواهد کرد. »

به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، “خانم زهرا علاءالدین” در  اولین نشست تربیتی با عنوان” مهارتهای ازدواج موفق” که با حضور طلاب مجرد مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد با استناد به"آیه 21 از سوره مبارکه روم” بیان داشت: هیچ شالوده ای مقدس تر از بنای ازدواج نیست که از مهمترین اثر این امر الهی، رسیدن به آرامش است که آیه فوق موید این مطلب است.

وی بر طرف شدن نیازهای طبیعی، فراهم شدن زمینه کسب سعادت در آخرت و تکامل انسان را از دیگر آثار ازدواج دانست و افزود: زمانی می توان به آثار سازنده ازدواج دست یافت که با انتخاب درست و صحیح انجام گیرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، خودشناسی را اولین و مهمترین رمز موفقیت برای دستیابی به ازدواج موفق عنوان نمود و ادامه داد: متاسفانه آنچه جامعه امروز ما بدان گرفتار می باشد عدم شناخت است به طوری که بدون خودشناسی مبادرت به تشکیل زندگی می دهند.

علاءالدین خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: از دیگر شروط رسیدن به زندگی موفق، صداقت است بدین معنا که در انتخاب همسر و توجه به معیارهای ازدواج با خود صادق باشید و با شناخت خصوصیات خود و طرف مقابل انتخاب درست و عاقلانه داشته باشید تا مصداق آیه"لتسکنوا الیها..” قرار گیرید.

وی معیارهای ازدواج را به ملاک های فرعی و اصلی تقسیم نمود و خاطر نشان کرد: تحصیلات، وضعیت اقتصادی، وضعیت ظاهری و تناسب سنی از جمله معیارهای فرعی در امر ازدواج است.

مشاور این مدرسه افزود: ایمان، اخلاق، اصالت و جایگاه خانوادگی، سلامت جسم و روان معیارهای اصلی در انتخاب همسر است که باید بدان توجه ویژه نمود.

علاءالدین عنوان نمود: ادب و تربیت خانوادگی نقش بسیار مهمی در زندگی دارد به طوری که در تربیت فرزند نیز حائز اهمیت و اثر است لذا باید به این بُعد اخلاقی نیز در انتخاب همسر توجه نمود.

استاد حوزه توصیه نمود: اگر در صحبتهایی که برای آشنایی انجام می شود،کلیت همدیگر را پذیرفتید و طرف مقابل تاحدودی ملاک های اصلی را دارا بود، انگشت روی مسائل بی مورد نگذارید.اگر همدیگر را دوست داشته باشید تفاوت های کوچک دیده نخواهد شد.

وی رمز دوام زندگی را سلامت جسم و روان دانست و افزود: برای آگاهی از سلامت جسمی و روحی طرف مقابل باید علاوه بر صحبت های مکرر، با تحقیق از همسایه و کسب مهارت های خاص از سلامت فرد مطمئن شوید.

کارشناس فرهنگی حوزه در خاتمه عنوان نمود: اگر مرد به بلوغ عقلی رسیده باشد هم سن بودن  و یا اختلاف بسیار کم سنیِ زن و مرد مشکلی در زندگی ایجاد نخواهد کرد.


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 8 آذر 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31