« ملت ایران توطئه های بزرگ دشمن در باره انتخابات را به خوبی می شناسددیده ترکنید »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)وامام جمعه گرگان گفت: با توجه به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال ˈحماسه سیاسی و حماسه اقتصادیˈ، حضور گسترده مردم در انتخابات، سلامت، امنیت و نتیجه مطلوب انتخابات، چهار رکن اصلی در خلق حماسه سیاسی است. آیت الله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی گرگان افزود: دشمن به دنبال آن است که مشارکت مردم در انتخابات، به حداقل برسد تا از جمهوری اسلامی مشروعیت زدایی کرده و فشارهای خود را بر نظام بیش تر کند.

به گفته وی، اما ملت آگاه و هوشیار ایران وقتی از نقشه دشمنان آگاه شوند، همیشه بر خلاف اهداف و برنامه های آنان حرکت می کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شده و ناکام بمانند.

وی گفت: سلامت انتخابات نیز از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مسوولان اجرایی و هیئت های نظارت باشد تا دشمن نیز در این زمینه اهدافش نرسد و راه دشمن را برای نفوذ و رواج شایعات، دروغ ها و تهمت ها بسته نگه دارند و آحاد مردم نیز باید مراقبت بیش تری داشته باشند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در باره امنیت انتخابات اظهار کرد: دشمن می خواهد از اکنون و هم در زمان برگزاری انتخابات و حتی پس از آن، مانند سایر کشورهایی که انقلاب رنگی به راه انداخته، کشور و انتخابات را امنیتی کند ولی همه وظیفه داریم مراقب باشیم تا ناامنی پیش نیاید.

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: در زمینه نتیجه مطلوب، مردم باید گرایشات دوستی و گروهی را کنار بگذارند و ببینند که وضعیت کشور انتخاب چه فردی را اقتضاء می کند و چه تیپ آدمی را می خواهد که این فرد باید نکات مثبت و خوب دوره های گذشته را ادامه دهد و نکات منفی را نداشته باشد.

امام جمعه گرگان افزود: نتیجه مطلوب انتخابات باید طوری باشد که فردی که به عنوان رییس جمهور انتخابات می شود باید بتواند این بار سنگین و مشکلات را در این شرایط حساس بر دوش بکشد و کشور را به سر منزل مقصود برساند.

وی در باره حماسه اقتصادی نیز گفت: مشکلات کشور جز با تولید و کار ملی حل نمی شود و باید سرمایه گذاری بیش تر برای رونق کار و تولید صورت گیرد و مصارف ما هم باید از تولیدات داخلی باشد.

وی تاکید کرد: مسئله کار در اسلام یک امر مقدس است و همه باید به این نکته توجه کنیم و نباید در کاری که بر عهده ما گذاشته می شود کم توجهی و کوتاهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه به برگزاری اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی در تهران با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور بیش از 700 نفر از 80 کشور جهان نشان از اهمیت، کیفیت و کمیت و ظرفیت بسیار بالای جهان اسلام دارد و برگزاری آن در تهران نشان می دهد که جایگاه ایران در بین کشورهای جهان اسلام بسیار بالاست.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در این اجلاس سیر حرکت اسلام از گذشته، شرایط امروز و آینده آن، آسیب های جهان اسلام و برخی مشکلات که مانع رشد و پیشرفت شده، بحث و تبادل نظر شد و رهبر معظم انقلاب نیز بیانات شیوا و ارزشمندی در این زمینه داشتند که باید توجه جدی و خاصی به این بیانات شود.

خطیب جمعه گرگان در ادامه با اشاره به این که امروز سوریه به میدان جنگ خانمانسوزی تبدیل شده که بسیاری از بی گناهان کشته می شوند، خاطرنشان کرد: دشمن در این درگیری ها، مساله جنگ بین شیعه و سنی را مطرح کرده و به دنبال آن است که این روند را به سایر کشورهای اسلامی نیز رواج دهد.

وی اظهار کرد: در این جنگ در کنار امپرالیسم آمریکا و انگلیس، ارتجاع منطقه با هزینه های بسیار زیاد، وارد درگیری های سوریه شده اند و این مهم برای امت اسلامی یک فاجعه بسیار خطرناک است و این مسائل نشان می دهد که بیداری اسلامی در منطقه آتش به جان دشمنان و متحدانشان انداخته است.

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به خطبه 141 نهج البلاغه گفت: مساله شایعه پراکنی در این خطبه محکوم شده و مردم نباید به شایعات گوش کنند.

وی ادامه داد: به فرموده امام علی (ع) مردم نباید تحت تاثیر شایعات قرار بگیرند و این موضوع در واقع یک هشدار برای آنان محسوب می شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همین خطبه و مسئله انتخابات گفت: مردم به ویژه کاندیداها و نمایندگان آن ها باید از تهمت و افترا زدن دوری کنند و باید بسیار مراقب باشیم تا باعث ضایع شدن حق مسلمانی نشویم.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   سه شنبه 24 اردیبهشت 1392
نظر از: صالحی [عضو] 
صالحی

-یادت چـراغ خلـوت اندیشه ماست مهرت همیشه در رگ و در ریشـه ماست

ای هـادی گمگشتگــان راه توحیـد خـدمت به راه مكتب تو پیشه ماست
شهادت غریبانه هادی امت تسلیت باد.

1392/02/24 @ 14:46


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31