« نیلوفر ختنآیت الله نورمفیدی حضور گسترده مردم را از ارکان حماسه سیاسی دانست »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)و امام جمعه شهرستان گرگان گفت: امروز مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی، دو توطئه و دسیسه دشمنان در باره انتخابات را به خوبی می شناسند.

 آیت الله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ در خطبه این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر افزود: دشمن از یک سو می خواهد مردم حضور کمرنگی در انتخابات داشته باشند تا به خواسته های شیطانی خود برسد و از سوی دیگر می خواهد انتخابات به سمتی هدایت شود تا فرد منتخب مردم با موازین انقلاب اسلامی هماهنگ نباشد.

به گفته وی، بر اساس این دو توطئه و برنامه ریزی دشمن که از اتاق فکر و رصد آنان دریافت می شود، مردم فهمیده و بابصیرت ایران حضور گسترده ای در انتخابات خواهند داشت و از سوی دیگر با انتخاب درست و اصلح خود، مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند کوبید.

وی تصریح کرد: فرد اصلح باید فردی باشد که بتواند به بهترین شکل ممکن کشور را اداره کند و آن را به سمت اهداف نظام و انقلاب به پیش ببرد.

وی ادامه داد: در زمان تبلیغات انتخابات، کاندیداها و طرفداران آنان باید مساله ˈاخلاقˈ را که مورد تاکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است، رعایت کنند و از هتاکی و آبرو بردن کاندیداهای دیگر پرهیز نمایند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر هدف کاندیداها انتخابات و خدمت به کشور، نظام، انقلاب و مردم است، نباید آبروی کاندیداهای دیگر ببرند.

آیت الله نورمفیدی گفت: البته کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری کشور ما از این مسئله مستثنی هستند و چون برای رضای پروردگار وارد عرصه خدمت و رقابت شده اند، حاضر به بردن آبروی دیگران نیستند.

به گفته آیت الله نورمفیدی، اگر فردی دست به چنین کاری بزند (بردن آبروی دیگران) نشانه این است که نفسانیت و به قدرت رسیدن به هر طریقی، انگیزه آن فرد است.

وی اظهار کرد: این مسئله یکی از ملاک هایی است که مردم می توانند در انتخاب خود داشته باشند و تا حدودی رعایت این مسئله و بررسی آن انتخاب را برای مردم آسان تر می کند.

وی تاکید کرد: رعایت اخلاق اسلامی باید گسترش یابد و مردم بفهمند که هوای نفسانی برای کاندیداها مهم نیست و آبروی مسلمانان برایشان بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: هم چنان که آنان کارهای ما را رصد می کنند و اتاق فکر تشکیل داده اند و کارهای ما را رصد می کنند، ما هم در نقطه مقابل آنان، رفتار خواهیم کرد و در اخلاق، عمل، حضور و انتخاب بر خلاف نظر آنان خواهیم بود.

مؤسس مدرسه یادآور شد: با این کارها و رفتارها، ما باعث حفظ آبروی پیامبر (ص) و خاندانش (ع)، نظام، کشور، رهبری و مردم خواهیم شد.

وی به دیدار مردم استان های شمالی (گلستان، مازندران و گیلان) با رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: به علت محدودیت جا، نتوانستیم علاقه مندان بیش تری را به این دیدار ببریم، اما معظم له در آن دیدار، مسئله انتخابات را در کنار امری داخلی بودن، امری بین المللی بیان داشتند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه به در پیش بودن 10 رجب سالروز ولادت امام جواد (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به پیشگاه مقدس امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران گفت: آن حضرت در سنین طفولیت به مقام و منصب امامت رسیدند که این مقام برای خیلی افراد و حتی شیعیان سئوال ایجاد کرده بود که جایگاه و شخصیت آن امام همام حجت را بر مردم تمام کرده بود.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن 29 اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: وجود مواریث فرهنگی بسیار در گلستان، سرمایه بزرگ در استان است و باید این سرمایه های مادی و معنوی و مواریث فرهنگی احیاء شود.

وی یادآور شد: مسوولان باید تلاش کنند تا دیوار قدیمی گرگان را احیاء کنند زیرا در درازمدت سرمایه به وجود می آورد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه 145 نهج البلاغه از سخنان گوهر بار مولی الموحدین حضرت علی (ع) گفت: حضرت در این خطبه دنیا را برای ما معرفی کرده و در واقع از چهره زیبا و ظاهری دنیا پرده برداری نموده اند که هر لحظه ممکن است مرگ در این دنیا به سراغ انسان بیاید.

آیت الله نورمفیدی گفت: انسان در این دنیا نمی تواند دو کار را با هم انجام دهد و اگر دنبال لذت های دنیوی است به نوعی از یاد پروردگار غافل می شود و از سوی دیگر برای رسیدن به لذات الهی که همانا ذکر و عبادت است، باید از لذات شیطانی پرهیز نماید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از قرآن، ملاک و معیار برای ما نهج البلاغه است و شیعه امیرالمؤمنین (ع) باید با حداقل های نهج البلاغه ولو در حد گوش دادن به آن در خطبه های نماز جمعه، آشنا باشد زیرا نهج البلاغه می تواند ما را به امیرالمؤمنین (ع) از همه لحاظ نزدیک نماید.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   شنبه 28 اردیبهشت 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31