« آیت الله نورمفیدی:زنان در مدیریت خانواده با مردان همکاری کنندآیت الله نورمفیدی :ریسمان محبت پروردگار نجات دهنده انسان از چاه گناه است »

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه در قرآن برای زنان و مردان نسبت به هم حقوق و تکالیفی تعیین شده است، گفت: زن و مرد حقوق مساوی دارند.

آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان افزود: بین زن و مرد تبعیض وجود دارد، اما از نظر حقوق، تفاوتی بین آنها نیست.

وی با تاکید بر اینکه گذشت مردان باید بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: در قرآن آمده مردان به دلیل قدرت و توان بیشتر باید گذشت بیشتری هم داشته باشند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه دیگری از قرآن که زنان و مردان را لباس یکدیگر دانسته است، کارویژه های لباس را محافظت بدن در برابر گرما و سرما، پوشاندن عیب ها و زیبا جلوه دادن انسان برشمرد.

آیت‏ الله نورمفیدی تصریح کرد: اینکه قرآن زن و مرد را لباس یکدیگر معرفی کرده به این معناست که آنها یکدیگر را از خیلی چیزها حفظ و عیوب یکدیگر را می پوشانند.

به گفته وی، از این بخش قرآن یکسانی و تساوی حقوق زن و مرد استنباط می شود.

امام جمعه گرگان، عادل بودن را یکی از ویژگی های پروردگار دانست و گفت: او بدون دلیل کسی را بر دیگری برتری نمی دهد، چون مغایر عدالت اوست،

آیت ‏الله نورمفیدی درباره حقوق زن و مرد گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند اگر مرد کاری کند که زن مجبور شود مهریه اش را برای آزادی خود حلال کند پروردگار در عقوبت این مرد به کمتر از آتش جهنم راضی نمی شود.

وی افزود: همانگونه که ذات اقدس الهی نسبت به تضییع حقوق یک یتیم خشمگین است از ضایع شدن حقوق زن هم به همین اندازه ناراحت می شود.

نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان ادامه داد: امام علی (ع) در روایتی فرمودند کسی که به خانواده اش بدی کند به او امدی نیست و در جایی دیگر، زنان را امانت الهی در دست مردان دانسته و آنها را از آزار همسران خود برحذر داشت.

آیت‏ الله نورمفیدی وی با بیان اینکه مسلمان بودن تنها به خواندن نماز و گرفتن روزه نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مردان که چهره دیانت به خود می گیرند با خانواده های خود به گونه ای رفتار می کنند که مغایر دین است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، توقعات بجا از مردان را یکی از وظایف زنان عنوان و اظهار کرد: زن شایسته به اندازه درآمد شوهرش از او توقع دارد.

آیت الله نورمفیدی افزود: طبق فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) اگر زن، شوهر مومن خود را در این دنیا اذیت کند روز قیامت حوری بهشتی در حمایت از شوهر، مدعی او می شود.

نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه راه تکامل تنها برای مردان باز نیست، تاکید کردک زنان هم مانند مردان حق تکامل دارند.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31