« آیت الله نورمفیدی:زن با شوهرداری خوب مرد را می سازدآیت الله نورمفیدی :حقوق زن و مرد مساوی است »

نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان مدیریت خانواده را طبق معارف دینی وظیفه مرد دانست و گفت: زنان در این زمینه باید با مردان همکاری کنند.

آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان افزود: همکاری زنان به این معناست که شوهر خود را درک کنند و به اندازه توانایی وی از او انتظار داشته باشند.

وی یکی از زمینه های مدیریت مرد طبق دستورات دینی را تامین نفقه عنوان و خاطرنشان کرد: درآمد خانواده باید با مدیریت هزینه شود، اگر مدیریت نباشد اختلاف به وجود می آید.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خیلی از خانواده ها با درآمد کم زندگی آرامی دارند، اما در مقابل خانواده های دیگری با وجود درآمد زیاد دچار تنش هستند.

آیت‏ الله نورمفیدی تاکید کرد: زنان شایسته شوهران خود را درک و همراهی می کنند نه اینکه فقط از این مجلس به آن مجلس بروند و دین و ایمان را در خواندن نماز و گرفتن روزه خلاصه کنند.

به گفته وی، تامین نفقه در دین اسلام ارزش بسیار زیادی دارد تا جاییکه ثواب زیادی برای آن قائل شده اند.

امام جمعه گرگان افزود: در یکی از روایات آمده کسی که برای اداره زندگی خود و پدر و مادرش کار می کند مانند مجاهد در راه حق تعالی است و یا در روایتی دیگر آمده فردای قیامت، نفقه اولین عمل صالحی است که در میزان مردان گذاشته می شود.

نورمفیدی همچنین از کسانی که با وجود داشتن دارایی و سرمایه، خانواده خود را در رنج و سختی قرار می دهند و حاضر نیستند برای آنها هزینه کنند، انتقاد کرد.

وی، دومین زمینه مدیریت مردان در خانواده را حفاظت از خود، همسر و فرزندان بیان کرد و گفت: در آیه شش سوره تحریم نسبت به این موضوع تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، تربیت فرزندان مسئولیت سنگین پدر و مادر در خوانه دانست و گفت: فرزندان چنانچه از پدر و مادر خود ادب ببینند و یا شاهد نماز خواندن آنها باشند این رفتارها را از آنها می آموزند.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31