« امام جمعه گرگان شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را تکلیف شرعی دانست و گفت: دفاع از سرزمین‏های اسلامی وظیفه ماستآیت الله نورمفیدی:زنان در مدیریت خانواده با مردان همکاری کنند »

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان با بیان اینکه طبق آیه 34 سوره نساء زنان به دو دسته صالحه و ناشزه تقسیم می شوند، گفت: زن با شوهرداری خوب مرد را می سازد.

آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان افزود:از نگاه قرآن به زنانی که در برابر حق واجب شوهر، تمکین و در غیاب او از مال، حیثیت و آبرویش حفاظت می کند، صالحه می گویند.

وی خاطرنشان کرد: مرد هم باید در برابر زن، زبان نرم داشته باشد و از خودخواهی و تکبر پرهیز کند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حکومت ها اگر کافر هم باشند بدون ظلم، دوام می آورند، اما با ستم بر مردم نمی مانند.

آیت‏ الله نورمفیدی ادامه داد: مردی خدمت پیامبر گرامی اسلام (ص) عرض کرد همسرم هنگام خروجم از خانه مرا بدرقه می کند، هنگام ورودم به خانه مرا مورد استقبال خود قرار می دهد و موقع ناراحتی هم به من دلداری می دهد.

وی افزود: پیامبر (ص) در پاسخ به این مرد فرمودند ذات اقدس الهی کارگزارانی در زمین دارد و این زن کارگزار اوست، پروردگار نصف اجر شهید را به او عطا می کند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: اگر زنان این چیزها را بیاموزند مردان را به تسخیر خود در می آورند.

آیت الله نورمفیدی وظایف اصلی زنان را اداره خوب خانه، محاسبه هزینه و درآمد، تربیت فرزندان و محافظت از آبرو، مال و حیثیت شوهر در غیاب او برشمرد.

وی هدف خود از بیان این مباحث را تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: فرهنگ غنی اسلام دارای چارچوب و مبناست، ما وظیفه داریم بنیان خانواده را در این چارچوب محکم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: فرزندانی که در این خانه ها تربیت شوند دارای شخصیت هستند و عده ای بار نمی آیند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: نه زنان حق بی احترامی به مردان را دارند و نه مردان مجازند که نسبت به زنان خود خشونت به خرج دهند.

 

 

 

 

 


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31