« آیت الله نورمفیدی :شبکه های ماهواره ای از کراک و شیشه بدتر هستندآیت الله نورمفیدی:زن با شوهرداری خوب مرد را می سازد »

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان، آیت ‏الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه‏ های نماز جمعه افزود: اگر یک سرزمین اسلامی مورد تهاجم قرار گرفت همه مسلمانان باید قیام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در آیات و روایات آمده وقتی صدای مظلومی بلند شود، اما کسی به او کمک نکند، مسلمان نیست، این وظیفه را پروردگار برعهده ما قرار داده است.

نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان ادامه داد: در جنایات چند روز اخیر رِژیم صهیونیستی بیش از 600 نفر در غزه که به اندازه یک باریکه است، شهید شدند.

آیت ‏الله نورمفیدی با بیان اینکه از این شهداء 85 درصد آنها غیرنظامی هستند، تصریح کرد: از این تعداد، 50 درصد نیز کودکان بودند که در آغوش پدران و مادران خود به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: متاسفانه دولت‏های غربی و در راس آنها، آمریکا نه تنها شاهد چنین صحنه‏ های فجیعی هستند، بلکه این جنایات را حف رژیم جعلی صهیونیستی نیز می‏دانند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری از مدعیان حقوق بشر در دنیا انتقاد کرد و گفت: این مدعیان کجا هستند که کشتار مردم بی ‏دفاع و مظلوم فلسطین را ببینند؟

آیت ‏الله نورمفیدی ادامه داد: دشمنان اسلام برای اینکه مسئله فلسطین در حاشیه قرار گیرد جنایات دیگری را در قالب جنگ شیعه و سنی در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و افغانستان راه انداختند.

به گفته وی، آنها همچنین اسلام‏ هراسی، ایران‏هراسی و شیعه‏ هراسی را با هدف به حاشیه‏راندن مسئله فلسطین در دستورکار قرار دادند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: از آمریکا برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین انتظاری نیست، اما چرا دولت‏های عرب منطقه چشم خود را بر روی این جنایات بسته‏ و سکوت کرده‏اند؟

آیت‏ الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولین جمعه مرداد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به دستور امام خمینی (ه) نماز جمعه در اولین جمعه مرداد ماه در تهران به امامت آیت‏الله طالقانی اقامه شد.

وی افزود: در گرگان و در مکان فعلی مصلی نماز جمعه نیز همزمان با تهران، نماز جمعه اقامه شد که از این نظر، گرگان جزو شهرهای باسابقه کشور محسوب می‏شود.

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان با بیان اینکه در مرداد ماه، هوا گرمتر می‏شود از مردم استان خواست تا در مصرف آب صرفه‏ جویی کنند.

آیت‏ الله نورمفیدی تاکید کرد: منابع آبی استان محدود است و پاسخگوی نیازهای مردم نیست، بنابراین باید مصرف این ماده حیاتی را مدیریت کنیم تا در آینده دچار مشکلات جدی نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ذات اقدس الهی راه را برای سعادت و خوشبختی ما انسان‏ها روشن کرده و آن، راه بندگی اوست.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ انسانی نمی‏تواند بگوید که من این راه‏ها را نمی‏شناسم، نماز، روزه، انجام واجبات و ترک گناهان را راه‏های بندگی ذات اقدس الهی عنوان کرد.

آیت‏ الله نورمفیدی به تعبیر حضرت علی (ع) انسان‏ها را به دو دسته تقسیم و اظهار کرد: یک دسته کسانی هستند که راه بندگی پروردگار را انتخاب کرده و به سعادت نائل می‏شوند.

به گفته وی، دسته دوم انسان‏هایی هستند که از این راه فاصله می‏گیرند و به شقاوت و بدبختی دائمی می‏رسند.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31