« آیت الله نورمفیدی :مهمترین وظیفه خبرنگاری و خبرگزاری صداقت استامام جمعه گرگان شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را تکلیف شرعی دانست و گفت: دفاع از سرزمین‏های اسلامی وظیفه ماست »

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: غرب تلاش های زیادی برای تهاجم فرهنگی توسط هنر سینما بر ما وارد کرده، به نحوی که امروزه ماهواره بدتر از کراک و شیشه می باشد.

آیت الله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ عصر جمعه در دیدار مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگانی از بخش های مختلف حوزه فرهنگ و هنر استان افزود: یکی از مباحثی که اندیشمندان و متفکران غرب در مورد آن اظهار نظر می کنند این است که زندگی و جوامع بشری به کدام سمت می رود، به سمت خوبی ها یا بدی ها و این بحث نوینی در دنیا است.

وی با اشاره به سخنان فوکویاما مبنی بر این که جهان به سمت جنگ تمدن ها پیش می رود و در این جنگ تمدن غربی پیروز خواهد شد و سایر تمدن ها چاره ای جز تسلیم ندارند اظهار کرد: آنها این نظریه را تازه به دست آوردند، اما در ادیان الهی این موضوع همیشه مورد بحث بوده است.

وی یادآور شد: همه ادیان و به خصوص اسلام این آینده نگری برای بشر را داشته اند ولی شفافیت اسلام بیشتر از سایر مکاتب است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: به اعتقاد ما ( از مبنای اسلام) جهان به سمت خوبی هایش می رود، تمام انبیا در ساخت این بنا دست داشته اند و از آدم گرفته تا دیگر انبیا آنچه این ساختمان لازم داشته در آن قرار داده اند.

آیت الله نورمفیدی گفت: آنچه هدف انبیا بوده برای سرنوشت دنیا رقم خواهد خورد و پیامبر (ص) تاکیده کرده که اگر از عمر دنیا یک روز باقی مانده باشد آن روز به خواست خدا آنقدر طولانی خواهد شد تا جهان زیر پرچم توحید و خدا پرستی یکپارچه شود.

وی اظهار کرد: انسان های شایسته در هر زمانی باید خود را در این مسیر که انبیا پایه ریزی کرده اند قرار دهند.

وی ادامه داد: امروز عرصه هنر باز شده، البته هنر مورد نظر من هنری است که دنیا در اختیار دارد و با آن می تازد و آن را به جایی که خود می خواهد هدایت می کند.

آیت الله نورمفیدی گفت: ما در این فضا که یک جنگ است وارد شده ایم و باید بدانیم با چه چیز می توان مبارزه کرد و افکار و اندیشه های اسلامی را در اختیار گرفت.

وی با اشاره به هنر سینما و اهمیت و توجه آن در جامعه افزود: باید فیلم هایی را بسازیم که از نظر تکنیکی و فنی پیشرفته باشد و بتواند مخاطب جذب کند.

وی بر تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: باید از فیلم هایی که با هویت ایرانی و اسلامی مطابقت دارند حمایت کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: برای حفظ کشور و استقلال آن باید فیلم هایی درست کنیم تا در جهت مبارزه با تهاجم دشمن باشذ، البته نباید فراموش کرد در کنار هنر، سلسله مسائلی هم هست که بر جذب و اعتماد سازی مردم تاثیر گذار است.

امام جمعه گرگان در ادامه به دوران پیش از انقلاب اشاره کرد و با مقایسه قبل و بعد از انقلاب گفت: شاه مملکت ما در گذشته در مقابل غرب و آمریکا ذلیل و سر به زیر بود اما امروزه کشور ما جایگاه خوبی پیدا کرده است.

وی به حوادث کشورهای همسایه اشاره کرد و با تاکید بر این که حوادث برای ضربه زدن به ایران است، افزود: تلاش هایی که در عراق و سوریه شده هدفی جز تخریب کشور ما ندارد و آن ها با این اقدامات به دنبال ضعف ایران در منطقه هستند.

وی بیان کرد: باید آنچه را که به دست آورده ایم دو دستی بچسبیم و امیدوارم هنرمندان برای کشور بیش از پیش تلاش کنند.


موضوعات: معرفی اساتید
   یکشنبه 5 مرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31