« اهمیت یقینجریانات زندگی و فراز و نشیب های آن نباید به شکلی باشد که امید را از دلها بیرون ببرد »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر امروز (1 شهریور) در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: برخی از تندروهای سیاسی در کشور، دست به تخریب و اتهام زدن به گروه ها و دولت ها می کنند، اما باید بدانند که این کارها در شان و شخصیت یک مسلمان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به آغاز هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و یارانشان، افزود: تندروها همیشه برای کشور از هر نوع و در هر سطحش و حتی برای جهان، ضرر به همراه دارند.
به گفته وی، این گروه ها و افراد باید اجازه بدهند که دولت ها سرکار بیایند و کارهای خود را در دست بگیرند و انجام دهند و اگر نتوانستند کاری کنند، آنگاه نقد و انتقادات سازنده داشته باشند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: این افراد و گروه ها متاسفانه در مکان های مقدس کارها و حرف های تخریب کننده و اتهام زدن های خود را انجام می دهند که این کار گناهان آنها را بیشتر می کند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقد سازنده را امری مطلوب و ارزشمند دانسته اند و نقد نیز از نعمت های الهی است و ما باید فرق بین نقد سازنده و کارساز را با تخریب به خوبی بدانیم و درک کنیم.

به گفته آیت الله نورمفیدی، دولتی که هنوز کارش را شروع نکرده نمی توانیم او را نقد سازنده کنیم و به او راهکار ارائه دهیم، چه برسد به آن که بخواهیم دولت را نقد کنیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امنیت و احساس امنیت، یکی از مسائل مهم است که در نتیجه اعتمادسازی دولت ها به وجود می آید.

آیت الله نورمفیدی افزود: ایجاد اعتماد در جامعه از مهمترین راه هایی که می تواند کشور با به پیش ببرد و دولت ها را نیز در امور و کارها و برنامه های خود موفق کند.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: البته دولت ها باید با مردم صداقت داشته باشند، خلف وعده نکنند و کارهائی که انجام می دهند، منت نگذارند و کارهای خود را چند برابر جلوه ندهند و همچنین خود را خدمتگزار مردم ببینند.


آیت الله نورمفیدی با اشاره به اول شهریور و نیمه ماه شوال، گفت: در چنین روزی حمزه عموی پیامبر (ص) به شهادت رسید و ایشان اولین شهید اسلام بود و پیامبر (ص) نیز به عمویش علاقمندی شدیدی داشت.

وی یادآور شد: همچنین امروز سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی است که از رجال اهل بیت (ع) و فرهیختگان اهل بیت (ع) بود و ایشان از مردان با اعتقاد دینی خود، علم را همرامی می کرد.آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه از سخنان امیر المومنین (ع)، گفت: در این خطبه حضرت به فلسفه وجودی بعثت خاتم الانبیاء (ص) اشاره داشته اند که فلسفه این بود مردم را از همه بندگی ها آزاد کند و همه را به سوی بندگی خدا براساس کتابی که خداوند نازل کرده، سوق دهد.
وی ادامه داد: خداوند در این کتاب آسمانی برای بندگانش تجلی کرده و خود را در این کتاب ارزشمند نشان داده است.

خطیب جمعه گرگان در ادامه گفت: به فرموده خداوند در قرآن کریم، زمانی می رسد که اگر این کتاب آسمانی همانطور که باید تفسیر شود، بازارش کساد می شود، اما اگر قرآن تحریف شود، بازارش رونق خواهد گرفت و در بلاد اسلامی چیزی نامانوس تر از معروف برای مردم پیدا نمی شود.

وی در پایان خطبه ها، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


   جمعه 1 شهریور 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31