« سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا طاهری امام جمعه محترم شهرستان رامیان : مصیبت کربلا بی نظیرترین مصیبت های انسانی استراه های ترک گناه در کلام نورانی امام حسین (ع) »

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقاعباس آبادی : از جمله مباحث بسیار مهمی که در واقعه عاشورا مطرح می باشد ، جایگاه بی بدیل و ممتاز زنان در این حادثه است.

سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین حاج آقاعباس آبادی، از اساتید سطح سه مدرسه علمیه الزهرای گرگان در جمع طلاب این مدرسه

وی با استناد به روایتی از امام صادق ( علیه السلام ) که می فرمایند :من اراد الله به الخیر اضف الله فی قلبه حب الحسین و حب الزیارته.اگر خداوند اراده خیر کسی را نماید ، محبت امام حسین وشوق زیارت حضرت را در قلبش افزون می نماید بیان داشت: طبق فرمایش امام صادق (علیه السلام ) اگر انسان ظرف وجودی خود را از هر گونه آلودگی پاک کند ، خداوند برای او بهترین را اراده خواهد نمود.نعمت محبت به امام حسین و شوق زیارت ایشان از بزرگترین نعماتی است که باید شکرگزار آن باشیم.

وی افزود: از جمله مباحث بسیار مهمی که در واقعه عاشورا مطرح می باشد ، جایگاه بی بدیل و ممتاز زنان در این حادثه است که دو نقش را ایفا نمودند: یکی نقش عمومی زنان است بطوری که هر زمانی خیر، صلاح ،رشد ، حماسه و تحول و انقلابی اتفاق بیفتد قطعا وجود یک زن و مادر در میان است همچون نقش حماسی همسر حبیب و زهیر در واقعه عاشورا که با رعایت احترام و با رعایت جایگاه زن بودنشان و با عفاف و طهارت خود  موجب ترغیب همسرانشان در دفاع از امام حسین (ع) شدند..

معاون محترم فرهنگی مدرسه علمیه امام خمینی ادامه داد: از امام صادق (علیه السلام )وارد است که فرمودند: یا علی ( علیه السلام) لا یحبک الا من طهر ولادتک و لا یبغضک الا من خبث ولادتک ، یا علی ( علیه السلام) هیچ کسی نیست که حب تو را داشته باشد مگر اینکه ولادتش پاک باشد( مادرش آدم پاکی بوده ) و هیچ کس نیست که بغض تو را داشته باشد مگر اینکه مادرش ناپاک باشد. زنان بسیاری در جایگاه زن بودن و مادر بودنشان در پشت صحنه کربلا بودند ولی به ثواب یاران امام حسین (علیه السلام )رسیدند.

وی ادامه داد: نقش دیگر زنان در واقعه عاشورا ، به ثمر رساندن قیام امام حسین (علیه السلام) و بقاء و تاثیر گزاری قضیه کربلا است که این قسمت ، مستقیما به دست زنان اجرا می شود.اینکه حضرت زینب ( علیها السلام) می فرمایند : مارایت الا جمیلا فقط حضرت زینب زیبا نمی بیند بلکه همهزنان حاضر در آن واقعه زیبا می بینند. فقط زینب (علیها السلام) تحمل نمی کند، بلکه همه زنان و حتی بچه ها تحمل می کنند. این نشان از معرفت،تربیت و شناخت صحیح است.

وی در پایان بیان داشت: در احکام و آداب مربوط به زنان در بحث عبادات و وظابف شوهرداری و تربیت فرزند ، تکالیفی برعهده زن است که زمانی این تکالیف قابل تحمل می شود که با این معانی ارتباط حاصل شود و این تکالیف را مقدمه ای برای تربیت سربازان امام زمان (ع) و یاری دهنده در جهت انجام واجبات الهی بدانند.



موضوعات: مناسبتهاي روز
   یکشنبه 10 آذر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31