« جهان محتاج پیام حسین (ع) است و بدون آن بشریت راه نجات پیدا نمی کند.اعمال و آداب ماه محرم الحرام »

خانم میرکریمی مدیر مدرسه علمیه الزهرای (س) گرگان در جمع مبلغین این مدرسه به بحث پیرامون اهمیت تبلیغ در ایام محرم پرداختند وبیان داشتند……

با استناد به دعای بیستم از دعای مکارم الاخلاق امام زین العابدین (ع) که می فرمایند:.. وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى یَدِیَ الْخَیْرَ وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ  ، خطاب به مبلغین بیان داشتند: این فراز از دعا وظیفه ما را نسبت به جامعه به عنوان هادیان طریق الی الله و مبلغین دین اسلام  بیان می نماید که از خداوند استمداد نمایید تا مجرای خیر برای دیگران باشید و این امر را کوچک نشمارید . در ایام محرم الحرام ، صرف شرکت در عزاداری جهت کسب مقامات کافی نیست بلکه باید در این عرصه تبلیغ نمایید تا به مقاماتی دست پیدا کنید و توجه داشته باشید که اگر توفیق تبلیغ دراین ایام را کسب نمودید ، عمل خود را با منت نهادن بر دیگران از بین نبرید .

وی در ادامه بر اهمیت تبلیغ تاکید نمودند و  افزودند: از پیامبر خدا(ص) وارد است که می فرمایند: (مَنْ أَحْيَا أَرْضاً مَيْتَةً فَهِيَ لَهُ )هر کس زمین مواتی را برای کشت آماده نماید ، آن زمین متعلق به خودش می شود.اگر در جمع  تبلیغی که حضور پیدا می کنید ، موجب هدایت حداقل یک نفر شوید و بتوانید در یک نفر اثر نمایید و او را در مسیر صراط مستقیم داخل کنید تا زمانی که زنده است دعای خیر او و خانواده اش پشت سر شما خواهد بود.

وی افزود: درعرصه تبلیغ توجه به دو امرحائز اهمیت است : ابتدا گزینش مخاطب ( مخاطبین چه کسانی باشند) و محتوای تبلیغ ما چه باشد؟ در انتخاب مخاطب ، بیشتر دنبال جوانان باشید .در جوانی بیداری انسان زودتر و راحت تر انجام می پذیرد. در بخش محتوای تبلیغ هم سعی کنید که این نهضتی که عمیق و عقلانی و عاشقانه وعارفانه است را با تحریفات مخلوط نکنید و کوچکترین کلمه ای که باعث شود اهداف امام حسین (ع) گم ویا کوچک شمرده شود بیان ننمایید.

مدیر محترم این مدرسه تصریح نمود: در مجالس عزاداری باید فرهنگ عاشورا احیاء شود. فرهنگ عاشورا عبارت است از مجموعه مفاهیم ، سخنان ، اهداف ، انگیزه ها و شیو ه های عمل ، روحیات و اخلاقیات که در جریان عاشورا و کربلا بوجود آمد. دشمنان دین می خواهند صورت عزاداری حفظ بماند اما رسم عزاداری ها و خاصیت تحریک پذیری را عوض کنند و حماسه عاشورا به مرثیه سرایی عاشورا تبدیل گردد.

وی ادامه داد: به جهت محتواتبلیغ باید دقت کنید که جان انسان مثل ظرفینیست که هرچیزی می توان  در آن ریخت زیرا انسان متناسب با آن واکنش نشان می دهد.لذا مبلغ باید نکاتی را مطرح کند که با طبیعت انسان سازگار باشد. مطلبی را وارد دل انسان کند که دل انسان آن را بپذیرد و موافق با فطرت انسان باشد. .کلام ائمه(ع) و پیامبر اکرم(ص) برای همه آشنا و مطابق با فطرت می باشد و با هرگونه تحریف شنونده از شما نمی پذیرد..

وی در پایان بیان نمودند: پیام کربلا هم باید شنیده شود ، هم در ک شود و هم به آن عمل شود و هم به دیگران انتقال داده شود. در پذیرش و انتقال پیام  اگر صاحب نظر نبودیم حداقل دارای استدلال باشیم. با عقل و منــطق با مردم حرف بزنیم و مردم را اقناع نمایید. در مسائل عاشورا به بُعد حماسه پردازی زنان در کنار حماسه پردازی مردان  پرداخته شود. سعی شود در برابر سوالات ، خود را آماده پاسخگویی درست نموده و در برابر شبهات خوب دفاع نماییم و مسائل اسلامی را شفاف و عقل پسند بیان نماییم ، چرا که بالاترین ارزش اسلامی اگر بد دفاع شود خراب می شود.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   چهارشنبه 15 آبان 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31