« امام خمینی(ره)والاترین ارزش اسلامی اگر بد دفاع شود خراب می شود. »

خانم دوست محمدیان معاون آموزش مدرسه علمیه الزهرای گرگان در جمع طلاب این مدرسه بیان داشتند:جهان محتاج پیام حسین (ع) است و بدون آن بشریت راه نجات پیدا نمی کند.

خانم دوست محمدیان معاون آموزش مدرسه علمیه الزهرای گرگان در جمع طلاب این مدرسه بیان داشتند: از آنجائیکه یکی از ویژگیهای انسان سالک و طالب علم و حقیقت ،  بخاطر دردمندی که دارد هوشیاری است و نشانه هوشیاری هم بهره مند شدن از مناسبتها و ایامی است که درآن قرار داریم و راه بهره مند شدن از این ایام این است که معرفت پیدا کنیم نسبت به انسانهای کامل و اسوه های خلقت که در راس آنها حسین بن علی (ع) است. چنانچه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه ” حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است لذا جهان محتاج پیام حسین (ع) است و بدون آن بشریت راه نجات پیدا نمی کند.

همچنین وی به فرازی از زیارت جامعه که در توصیف ائمه هدی (ع) وارد شده بود که ” وصراطه و نــــوره و برهانه پرداخت و گفت: ائمه هدی(ع) صراط مستقیمند هم صراط در دنیا و هم صراط در آخرت و صراط در دنیا همان اطاعت و پیروی از معصومین (ع) است، چراکه شناخت معصوم (ع) یعنی شناخت خوبیها و از طرفی این بزرگواران نورند و انسان برای شناخت خود و شناخت نیازهای خود و انتخاب مشی درست در زندگی و در نهایت برای رسیدن به هدف نیاز به نور دارد. نوری که بواسطه آن بتواند حرکت کند و راه را از چاه تشخیص دهد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید قرآن نسبت به تعظیم شعائر الهی از محرم و صفر و حادثه کربلا بعنوان بزرگترین شعائر الهی نام برد چراکه دین الهی بوسیله قیام امام حسین(ع) پابرجا مانده است لذا بعنوان یک حادثه مقدس از ان نام برد چون حماسه سازان این حادثه عاشقان الی الله و مجاهدان فی سبیل الله بودند که در را خدا جهاد کردند و خون خودشان را که بهترین سرمایه وجودیشان بود را تقدیم خدا کردند و موجب بیداری و آگاهی بشریت شدند و ظالم و انسانهای شرور و مغرور و سرکش را رسوا نمودند در نتیجه این حادثه مقدس است و یک نوع قدّیس بودن را در بین آفریدگان این حادثه می بینیم که همه شان پاکند و قابل پیروی.

در پایان به یکی دیگر از ویژگی  این حماسه مقدس اشاره نمودند  و بیان داشتند: حادثه عاشورا تجلی گاه اسلام بود .تمام ابعاد اسلام ، بااینکه حادثه به نقل از مورخین یک نیم روز بیشتر نبود اما کل اسلام را در آن مشاهده می کنیم بعد سیاسی ، بعد عرفان ، اخلاق ، اصلاح طلبی ، احیاء دین حتی یک نوع انسان شناسی را در این حادثه می بینیم یعنی انسانهای واقعی از انسانهای غیر واقعی ، یک طرف انسانهای ملکوتی متصف به همه کمالات و فضایل اخلاقی و طرف مقابل انسانهای شقی متصف به همه ی رذایل اخلاقی ، لذا این حادثه چون ابعاد متخلف دارد درسهای مختلفی هم می شود گرفت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری ، مهمترین عبرت عاشورا همانطور که قرآن می فرماید ” اضاعوا الصلاه و اتبعوا الشهوات است. فراموشی یاد خدا و وابستگی  به دنیا ودنیا طلبی است. امید است این حادثه مورد مطالعه و تحقیق قرار بگیرد و با شناخت و معرفت ، توفیق پیروی از سیره و منش این بزرگواران و در راس آن امام حسین (ع) را بیابیم و انشاء الله در زمره عاشورائیان قرار بگیریم.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   چهارشنبه 15 آبان 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31