« نماینده ولی فقیه در استان گلستان :نشست صمیمی یادگاران دوران دفاع مقدس با آیت الله نورمفیدیاهم سخنان حضرت آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه-15 شهریور »

«حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی برقرار »امام جمعه موقت گرگان در اولین نشست اخلاقی تربیتی سال تحصیلی جدید که در جمع طلاب مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان برگزار شد با استناد به آیه 27 از سوره مبارکه اعراف به بحث پیرامون” موانع رشد انسان در مسیر تکامل” پرداخت و بیان داشت: انسان فطرتاً بدنبال این است که متخلق به اخلاق الهی و مودب به آداب الهی باشد ولی اندکند انسانهایی که در این مسیر به مقامات عالی دست یابند.

استاد حوزه به موانع رشد انسان اشاره نمود و ادامه داد: از جمله موانع دست یابی انسان به تکامل؛ “جلوه های دنیاست ” .براساس روایات ؛علاقمندی به دنیا ریشه تمامی گناهان است. چه بسا انسانهای پاک و متقی همچون بلعم باعورا که جلوه های دنیایی آنان را زمین زده است. البته دلبستگی به دنیا بد نیست، آنچه مورد مذمت قرار گرفته تعلق و وابستگی به دنیاست.

وی” شیطان” را از دیگر موانع رسیدن انسان به رشد و  تکامل دانست و افزود: هیچ گاه از وسوسه های شیطان غافل نباشید چراکه قسم یاد کرده که انسان را فریب دهد چنانچه آیه 82 از سوره مبارکه ص بر این مطلب دلالت دارد.

“حجت الاسلام برقرار “جنگ شیطان با انسان را جنگی نابرابر دانست و با توجه به تفسیر 27 اعراف از سید ابن طاووس خاطر نشان کرد: انسان در مقابل دشمنی همچون شیطان باید به سنگری پناه ببرند که شیطان او را نبیند که آن سنگر و پناهگاه، بینایی و بصیرتی است که از لطف و فیض ذات اقدس الهی سرچشمه می گیرد که  براساس آیه 201 اعراف به تقواپیشگان عطا خواهد شد.

وی” هوای نفس” را از دیگر موانع پیشرفت انسان در مسیر تکامل برشمرد که به تعبیر نبی مکرم اسلام صلی الله علیه، بتی بزرگتر از هوای نفس در تاریخ ثبت نشده است که بشر در مقابل او به سجده افتد.  

حجت الاسلام برقرار با ذکر تجربیاتی از دوران طلبگی خود خطاب به طلاب گفت: سعی کند تعلیم و تعلم شما برای رضای خدا باشد و با انگیزه الهی همراه باشد.

 


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 4 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31