« مشاور امور بانوان اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان: انقلاب اسلامی ایران با تأسی از الگوهای صدر اسلام رخ دادامام جمعه موقت گرگان گفت: انسان فطرتاً بدنبال این است که متخلق به اخلاق الهی و مودب به آداب الهی باشد. »

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جمع یادگاران دوران دفاع مقدس اظهار کرد: از همه شما تشکر می کنم در این ایام هفته دفاع مقدس که چنین جلسه ای را برگزار می کنید، چهره های شما خاطرات آن روزها را برای انسان در حال و هوای دیگری تداعی می کند تا از آن فضا بریده نشویم جدا نشویم و به هر شکلی می شود آن خاطره ها در ذهن ها بماند و این خود یک عامل تزکیه است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ع) یکی از مسئولیت هایش تزکیه بود یعنی مردم می آمدند محضر رسول خدا (ص) و ایشان دل ها را شستشو می داد، این جلسات یکی از آثار و برکاتش این است که انسان را از قالب امروزی اش در می آورد و انسان تزکیه میشود.

امام جمعه گرگان گفت: در دنیا جنگ های مختلفی رخ داده است اما به هیچ کدام از این جنگ ها حماسه گفته نمی شود مثلا جنگ جهانی اول و دوم ، حماسه کلمه ای است که به افراد و حرکت هایی گفته می شود که در جهت نجات انسان ها باشد، به نظر من نلسون ماندلا که 28 سال در زندان پیر شد یک حماسه است چون جنگی هم در کار نبوده است.

وی افزود: حادثه عاشورا حماسه است چون بر اساس معیارهایی که در ذهنشان بود اتفاق افتاد، خیلی ها به امام حسین (ع) می گفتند نرو، با این حال شرایط جور دیگری رقم خورد اما امام حسین (ع) یک تنه ایستاد و رفت و حماسه بی نظیر تاریخ خلق شد. دفاع مقدس ماهم حماسه بود، چرا؟ چون تازه انقلاب کرده بودیم و از نظام شاهنشاهی نجات پیدا کرده بودیم. در این اوضاع و احوال جریان حمله به ایران شروع شد البته تنها رژیم بعث عراق نبود بلکه از همه طرف پشتیبانی می کردند و می گفتند این انقلاب چیز جدیدی است و ممکن است برای همه درد سر درست کنند.

وی ادامه داد: در آن زمان شیوخ عربی هم به عراق کمک می کردند چون می ترسیدند حماسه بزرگی که ملت ایران به رهبری امام راحل خلق کردند در میان ملت ها تاثیر گذار باشد.

امام جمعه گرگان گفت: شاید برخی ها تعبیر حماسه نداشته باشند اما برای خود تعبیرهایی داشتند و تلاش می کردنداین ها را به نسل های آینده منتقل کنند، حماسه یک حماسه ساز دارد شما اکثرتان جزو حماسه سازان هستید. اگر جزو منتظرین هم هستید مراقب باشید از دستمان نرود این آرزوی پیروی از شهدا، ثروت و سرمایه بزرگی است و قدرش را باید بدانیم، شاید سن که بالا می رود قدرش را بیشتر بدانیم، حضور در محضر ربوبی، با دست خالی نمی شود تمام انچه رنگ دنیایی دارد به درد نمی خورد فقط رنگ خدایی است که می تواند در آن حضور به درد ما بخورد انشالله شما هم از منتظرین باشید .

وی افزود: ما یک حماسه ساز داریم که من فکر می کنم نفس رضوان امام راحل تاثیر گذار بود، این نفس هم باید خاص باشد امام در این حماسه نقش اساسی داشت همچنین مردم و رزمندگان هم تاثیر زیادی داشتند.

امام جمعه گرگان گفت: این حماسه بسیار مهم و ارزشمند است قدرش را بدانید، آن روزی که پرده ها کنار می رود و همه چیز عیان می شود می فهمیم چه چیزهایی داریم و نداریم.

باید پیام حماسه را رساند اگر پیامش را نرسانند فراموش می شود، چرا حادثه عاشورا را همه ائمه ما نقل کردند؟ به اعتقاد ما همه ائمه ما را شهید کردند اما در جریان کربلا تاکید است، چرا؟ چون این پیام به نسل ها برسد همان طور که پیامبر خدا (ص) فرمود حسین چراغ هدایت است پس پیام رسان حماسه دفاع مقدس چه کسی است؟ شماها هستید که در میدان بودید و با تمام وجود لمس کردید .

وی ادامه داد: پیام رسان شماها هستید که در جنگ بودید، شما ها باید صحبت کنید جوانانی که جنگ را ندیده اند چگونه می توانند نقل کنند باید امثال شما این حماسه ها را نقل کنند نقل این حماسه ها انقلاب را بیمه می کند همه شهدای گران‌سنگ امثال چمران ها باید پیامشان رسانده شود.

امام جمعه گرگان گفت: این حماسه ما پیام رسان می خواهد که شما هستید، دائما باید بگویید و زمینه هم برای این گفتن ها باید فراهم شود. مواظب این تحریف هم باشید حوادث بزرگ هم تحریف می شوند، حادثه عاشورا به آن بزرگی را تحریف کردند شهید مطهری برای اینکه این تحریف ها را از چهره عاشورا بردارد حماسه حسینی را نوشت.

وی تاکید کرد: این برای این است که جلوی تحریف گرفته شود همان طور که حادثه عاشورا گرفتار تحریف شد مال ما هم تحریف می شود تحریف بسیار خطرناک است، دفاع مقدس ما حماسه بزرگی در تاریخ کشور ما بوده است، حماسه سازانی داشته از امام راحل گرفته تا مردم و همه جامعه را در بر داشته است، رساندن پیام این حماسه با شماست.


موضوعات: زندگینامه
   پنجشنبه 4 مهر 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31