« امام جمعه موقت گرگان گفت: انسان فطرتاً بدنبال این است که متخلق به اخلاق الهی و مودب به آداب الهی باشد.کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان: مقام بندگی، مقام بلند و رفیعی است که دست یابی به آن در واقع به منزله صعود و اشراف به تمام مقامات دیگر است »

-عزاداری حسینی برای روشن‌کردن دل‌ها است و امیدوارم عزاداری‌های مردم در این ایام مورد قبول خداوند باشد.

-نمی‌شود در ایام محرم و عزاداری‌ها نام حسین ذکر لب ما باشد اما سیره و منش حسینی در قاموس انسان وجود نداشته باشد.

-مردم باید از امام حسین (ع) نور و روشنایی بگیرند و این مهم تنها به معنای گریه بر امام حسین (ع) نیست و در گرفتاری‌های زندگی باید سوار بر کشتی نجات امام حسین (ع) شد و بررسی کنیم که امام حسین (ع) چه می‌کرد که در برابر مشکلات این قدر آرام بودند.

-هیچ کسی در دنیا آب را تحریم نمی‌کند اما یاران ابن‌زیاد آب را به روی امام حسین (ع) و یارانش بستند، امام حسین (ع) هرگز در برابر تحریم دشمن تسلیم نشد و در برابر این کار دشمن دست روی دست نگذاشت و تمام تلاش خود را برای شکستن تحریم دشمن به کار گرفت.

-جوانان مسلمان یمنی در برابر فشار عربستان سعودی، امارات و … ایستادگی کردند و در حالی که دشمن تصور می کرد در عرض چند روز یمن را نابود می کند ناکام مانده است تا جایی که کاخ سفید درصدد مذاکره با انصارالله یمن است.

-مقاومت در برابر دشمن را باید از امام حسین (ع) الگو گرفت، دشمن آب را بر سپاه حسین (ع) بست تا امام حسین (ع) را تسلیم کند اما حضرت تا لحظه شهادت مقاومت کرد.

-دسته‌های سینه‌زنی باید به مجموعه‌ای تبدیل شوند که پیام عاشورا را به مردم منتقل کنند.

-شاعری که برای دسته‌های سینه‌زنی طوری شعر بگوید که در قالب آن پیام عاشورا را منتقل کند اهل بهشت است، شعری که شاعران برای امام حسین (ع) می‌سرایند نباید حاوی ذلت باشد.

-همانطور که امام راحل فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است اما تحقق این مهم شرط‌هایی نیز به همراه دارد، شعرا باید به سراغ شعرهایی بروند که امام حسین (ع) را به مردم معرفی کنند.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 16 شهریور 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31