مقاومت مردم ایران در برابر تحریم ها تکلیف الهی است »



مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)وامام جمعه گرگان گفت: حرف ها و حدیث ها در رابطه با توافقات و مذاکرات ژنو ۳ هنوز در داخل و خارج وجود دارد و موافقان و مخالفاتی دارد.   آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر امروز (8 آذر) در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: امروز ایران در دنیا از وزانت خاصی و در منطقه از قدرت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به مذاکرات ژنو3، افزود: حرف ها و حدیث ها در رابطه با توافقات و مذاکرات ژنو 3 هنوز در داخل و خارج وجود دارد و موافقان و مخالفاتی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: این مذاکرات خواه و ناخواه از آثار مثبتی دارد اما نباید ذوق زده شویم چرا که غرب در مقابل ما است و گاهی حرکات بی ملاک و معیاری انجام می دهد.


وی ادامه داد: رابطه با دنیا باید وجود داشته باشد اما به آنان نباید دل ببندیم، این مذاکرات شور و نشاط بین المللی ایجاد کرده درست است که اعلام شده تحریم ها برداشته نمی شود اما می بینیم که در برخی موارد تحریمی مانند طلا و فلزات گرانبها، محصولات پتروشیمی وخطوط هوایی شکاف برداشته شده است.


آیت الله نورمفیدی گفت: نباید از این نکته غافل شد که این توافق و مذاکرات نشانگر این است که امروز ایران در دنیا از وزانت خاصی برخوردار است، در مذاکرات ژنو می بینیم که وزرای خارجه شش کشور بزرگ دنیا به محل مذاکرات می آیند و با ایران سر میز مذاکره می نشینند، این مهم است، ایران برای آمریکا در گذشته جزیره ثبات بود که باید منافع آنها را در منطقه تامین کند اما الان این شرایط عوض شده است.


نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این توافق فقط به نفع ما نیست بلکه به نفع آنها نیز هست، امروز در منطقه کشورها بدون حضور ایران به جایی نمی رسند، بعضی می گویند تحریم ها موجب شد که ایران به مذاکرات راضی شود اما اینطور نیست این تحریم ها 34 است که وجود دارد.


آیت الله نورمفیدی با اشاره به برخی نقدها به توافقات ژنو، گفت: نقد و تخریب با هم متفاوت هستند نقد انجام دهید اما تخریب و سیاه نمایی کردن به مصلحت نظام و کشور نیست، دولت کار بزرگی را شروع کرده و با درایت و حفظ اصول دارد پیش می رود و همه باید از آن پشتیبانی کنند.


وی با اشاره به روزنیروی دریایی تصریح کرد: نیروی دریایی خدمات و فداکاری های زیادی انجام داده است یکی از به یاد ماندنی ترین کارهای نیروی دریایی دفاع جانانه در مقابل نیروی دریایی عراق در اوایل جنگ تحمیلی وفلج کردن آنها بود.


نماینده ولی فقیه گفت: امروز نیروی دریایی ایران یکی از نیروهای دریایی قوی دنیاست.


خطیب جمعه گرگان در خطبه اول نماز جمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) افزود: در زمان امامت ایشان خفقان، اختناق و جو به شکلی بود که فضا کاملا بسته بود و تنها 4 تا 5 نفر دل به دریا زده و با امام مانده بودند.


وی تصریح کرد: در آن زمان امت اسلامی دچار یک افت شدید فرهنگی و اعتقادی شده بود و در این زمان بود که امام زین العابدین(ع) با زبان دعا سعی در برطرف کردن این معضل داشتند.


آیت الله نورمفیدی افزود: ایستادگی در برابر کمرنگ شدن توحید و بندگی و آشکار کردن این موضوعات و کادر سازی از دیگر مسئولیت های مهم امام زین العابدین(ع) است.


امام جمعه گرگان در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


   یکشنبه 10 آذر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31