« امروز ایران در دنیا از وزانت خاصی و در منطقه از قدرت بالایی برخوردار است.پاسخ آیت الله نورمفیدی (مؤسس مدرسه)به سوال دانش آموزان هنرستان دخترانه کارو دانش الزهرا(س) گرگان »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س) مقاومت در برابر تحریم ها و دشمنان را تکلیف الهی دانست و گفت: باید تا می توانیم خود را در برابر این تحریم ها قوی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه الزهرای گرگان ،  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر امروز (1 آذر) در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: باید تا می توانیم خود را قوی کنیم این مقاومت در برابر تحریم ها و دشمنان تکلیف الهی است.

وی با اشاره به مذاکرات 1+5 افزود: مذاکرات هسته ای ایران در قالب مذاکرات ژنو 3 در حال انجام است، این مذاکرات توجه همه جهان را به خود جلب کرده است، دوست و دشمن به دنبال این هستند که بدانند نتیجه مذاکرات چه خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: محور فناوری هسته ای اورانیوم است که در طبیعت موجود است ولی با انجام عملیاتی اتم ها شکافته شده و اورانیوم غنی می شود، اورانیوم غنی شده انرژی زیادی تولید می کند.

وی ادامه داد: اورانیوم غنی شده استفاده های زیادی دارد که استفاده نظامی یکی از آنها است، در عصری که انرژی های زمینی مانند نفت و گاز در حال تمام شدن است دنیا به فکر استفاده از انرژی اتمی برای تولید برق و دیگر انرژی ها هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: روسیه روزانه 8 میلیون بشکه نفت تولید می کند و اولین کشور دارای منابع گازی در جهان است اما 30 نیروگاه اتمی دارد که انرژی برق تولید می کنند، آمریکا نیز با وجودی که بزرگترین منبع نفتی جهان را در اختیار دارد اما 105 نیروگاه اتمی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران نیز از نفت و گاز مملو است اما فناوری هسته ای در تولید انرژی برق منبع مهمی است، این انرژی در علوم پزشکی نیز نقش مهم و اساسی دارد، کشوری که به فنلاوری هسته ای دست پیدا کند مسیر پیشرفت و توسعه را سریعتر طی می کند، ایران نیز جزو 10 کشور جهان است که به این فناوری دست پیدا کرده و آن را بومی کرده است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: هیچ ایرانی نمی تواند فکر کند که بخاطر مشکلاتی چون تحریم ها از انرژی هسته ای دست برداریم، به خصوص وقتی دین و انقلاب اجازه نمی دهد که به سلاح های اتمی دست پیدا کنیم و استفاده ما از این انرژی صلح آمیز است، به خواست دین ما باید تا جای ممکن خود را قوی کنیم.

به گفته خطیب جمعه گرگان، در دوره قبل مذاکرات هسته ای، مذاکرات داشت به نتیجه می رسید که وزیر امور خارجه فرانسه سر رسید و همه چیز بهم خورد، نتانیاهو نماینده صهیونیزم وقتی دید نمی تواند آمریکا را متقاعد کند به سوی فرانسه رفت و وی را برای بهم زدن مذاکرات فرستاد.
وی اظهار کرد: فرانسه دو موضوع توقف فعالیت های هسته ای نیروگاه اراک و بی اثر کردن اورانیوم های غنی شده 20 درصد ایران را مطرح کرد، ما در حالی به اورانیوم غنی شده 20 درصد دست یافتیم که هیچ کشوری آن را به ما نمی داد و ما برای مصارف دارویی به آن احتیاج داشتیم.

آیت الله نورمفیدی گفت: مقام معظم رهبری نیز که به عمق مسائل هسته ای بیشتر از هر کس دیگری واقف هستند خط قرمزهایی تعیین کردند ولی اجازه نداریم دست از تلاش برداریم دکتر ظریف نیز در مذاکرات محکم بر مواضع خود ایستاد تا جایی که برخی از اعضای تیم مذاکره کننده گفتند تاکنون یک روی ظریف را دیده بودیم اما در این مذاکرات روی دیگر سکه ظریف را نیز دیدیم، این روی دوم سکه خواست مردم، رهبر، خدا، پیغمبر و اسلام است.

وی افزود: در این مذاکرات اگر نتیجه گرفته نشود معنایش این است که باید برای حل مشکلات روی پای خود بایستیم، اینها حرف منطقی و حسابی ندارند، از همه مهمتر فریاد رهبر است که استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد نظامی را حرام می دانند و این امر راه را برای راستی آزمایی باز کرده است.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: این مذاکرات چه نتیجه بدهد و چه نتیجه ندهد به نفع ایران است، اگر به نتیجه نرسیم به این معنا است که ما درست حرکت کردیم و باید روی پای خود بایستیم.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 5 آذر و روز بسیج، گفت: بسیج از اقدامات امام خمینی(ره) است، با اقدامات و انقلاب ما ارتشی تحت عنوان بسیج را نیاز داشتیم، این طرح پیاده شد و گسترش پیدا کرد و اکنون حتی در مسائل منطقه ای نیز موثر است.
وی یادآور شد: بسیجی باید گذشته کشور را بشناسد و خصایلی چون حلم، تواضع، صبر و گذشت را در خود تقویت کند.
خطیب جمعه گرگان در ادامه افزود: همچنین روز 5 آذر روزی است که مردم گرگان در مقابل نیروهای رژیم شاهنشاهی ایستادند و شهید شدند.
وی با اشاره به تولید و ساخت پهپاد فطرس، تصریح کرد: این پهپاد بزرگترین و قوی ترین نوع پهپاد در جهان است که تاکنون ساخته شده است و با پهپادهای آمریکایی نیز برابری کرده و از آنها نیز قوی تر است.
وی در خطبه اول نماز سیاسی عبادی جمعه گرگان، گفت: مومن سه خصلت دارد که این خصلت ها شامل جستجوگری دانش، صبوری در شرایط مختلف و مدارا با مردم است.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: نشانه منافقین نیز این است که به وعده های خود پایبند نیستند؛اهل دروغ اند و در امانت خیانت می کنند.
وی تاکید کرد: قرآن و عترت دو چراغ هستند که خداوند در دو طرف راه قرار داده و تا روز قیامت از هم جدا نمی شوند.
امام جمعه گرگان، در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


   سه شنبه 5 آذر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31