« متن سخنرانی حضرت آیت الله نورمفیدی به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهرانآیت الله نورمفیدی : همین که درجنگ از پا در نیامدیم بزرگترین پیروزی بود »

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی،مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س) امام جمعه گرگان، ظهر امروز (5 مهر) در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی شهر گرگان گفت: سفر دکتر روحانی رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران و هیئت همراه به نیویورک جهت شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیشتر از دیگر روسای جمهور مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: این توجه از سوی جهانیان و حتی رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده اهمیت کشور و نظام است.

به گفته وی، دکتر روحانی هدف خود را از این سفر نشان دادن چهره واقعی مردم ایران به عنوان ملتی با فرهنگ، ریشه دار و با تمدن عنوان کرد که قبلا مخدوش شده بود.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: رئیس جمهور می خواهد به جهانیان بگوید که مردم ایران صلح طلبند و زیاده خواه نیستند و همچنین در رابطه با تحریم های سیاسی و اقتصادی می خواهند مذاکره کنند، تحریم هایی که به ناروا به ملت ایران تحمیل شده است.

وی با اشاره به جلسات 1+5 در حاشیه این اجلاس گفت: مذاکرات وزیر امور خارجه ایران با گروه 1+5 مثبت ارزیابی شد و ایشان روی حق هسته ای ایران تاکید داشتند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان اظهار داشت: امیدواریم این شرکت موجب شود ایران به اهداف خود نایل شود و دنیا هم سرعقل بیاید و از تحریم به تکریم ایران برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن موسم حج اشاره کرد و گفت: از سراسر ایران و کشورهای اسلامی حجاج عازم حرمین شریفین هستند و امیدواریم تا حاجیان همه بلاد اسلامی با آگاهی بیشتر و توجه بهتر به این سفر راهی شوند.

آیت الله نورمفیدی گفت: فلسفه حج اینست که مسلمانان به منافع و وحدت برسند، پیامبر از حج تعبیر به جهاد کرده اند، حج میدان جهاد مسلمانان است، در این میدان باید چشم دشمن را کور کرده و آنقدر از خود اقتدار نشان دهند تا همه بدانند مسلمانان قوی هستند.

وی ادامه داد: اولین فایده این سفر برای حاجیان ذکر خداست که مهمترین سرمایه است، حج جای به دست آوردن سرمایه های دیگر نیست، خرید را می توان در ایران هم انجام داد، باید به دنبال سرمایه حقیقی یعنی ذکر خدا باشیم.

به گفته آیت الله نورمفیدی، مدیریریت حج باید از دست یک دولت خاص بیرون بیاید و در دست نمایندگانی از کشورهای اسلامی باشد تا مشکلات و مسایل کشورهای اسلامی حل شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدی، افزود: آموزش وپرورش باید دانش آموزان را برای فردای روشن تر آماده کند، جوانان ایرانی باید بدانند کشور چه سابقه ای دارد تا غرور ملی در آنان تقویت شود و در برابر دشمنان خود را نبازند.

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه، گفت: ریشه گرفتاری های امت گذشته این بود که آرزوهای دراز

داشتند.

وی ادامه داد: باید آرزوهای خود را کم کرده و اعمال صالح خود را افزایش دهند، امت های پیشین به دلیل همین آرزوهای بلند از بین رفتند.

امام جمعه گرگان، در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


   شنبه 6 مهر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31