« لحظات سخت آدميزینب (س) به عنوان تالی تلو معصوم (ع) الگوی ما در هر عصر و زمانه ای است »

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ،امام ‏جمعه گرگان  و  موسس موسسه آموزش عالی و مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: اگر آمریکا بخواهد نسبت به تعهدات خود در مساله برجام عمل نکند، مسئولین و دولتمردان باید مواضع صریح، روشن و شفاف خود را در این خصوص داشته باشند. 

آیت‏‏ الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‏ های‏ نماز عبادی- سیاسی جمعه این شهر با اشاره به بهانه تراشی های آمریکا در عمل به تعهداتشان افزود: آمریکا برای حفظ آبروی خود باید تحریم ها را بردارد، زیرا ما به تعهدات خود عمل کردیم و اورانیوم غنی شده 20 درصد را از کشور خارج و به روسیه فرستادیم و در مساله آب سنگین اراک نیز تعهدات خود را انجام دادیم و آنها به این مساله اعتراف دارند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در مساله برجام هم آمریکا و هم ما دنبال اهدافی بودیم و آنها به اهدافشان رسیدند، اما آمریکا به تعهدات خود مبنی بر برداشتن تحریم های ظالمانه و یک طرفه هنوز عمل نکرد و باعث شده تا ما نیز به اهداف خود نرسیم.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: با این بازی های وزارت امور خارجه آمریکا، رییس جمهور این کشور و مجلس سنا آمریکا، به آنها شک می کنیم که دنبال چه بودند و چه می خواستند، انجام دهند.

امام جمعه گرگان خطاب به آمریکائی ها گفت: اگر به تعهدات خود عمل نکنید، اولین ضربه را خودتان از حیث بین المللی در دنیا خواهید دید، زیرا ایران امروز دیگر، ایران گذشته نیست که شاه ایران را در اجلاس سران متفقین تحویل نگیرند و به صحبت های او توجهی نکنند.

آیت الله نورمفیدی افزود: در مساله برجام امروز آمریکا در خصوص موشک های ایرانی بهانه تراشی می کند، در صورتی که اصلا موضوعی در این خصوص در مساله برجام مطرح نبوده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: آمریکا کور خوانده که بخواهد تنها به هدف خود در پای میز مذاکره برسد و از آن بعد برای رسیدن ایران به اهدافش در این مذاکرات، بخواهد ما اذیت کند و هر چه او بگوید ما انجام دهیم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: هیچ ایرانی به خود اجازه نمی دهد با توجه به این مساله ای که به وجود آمده و آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده، تحت فشار آمریکا قرار بگیرد و اگر آمریکا بخواهد راه را کج کند، ما نیز در مقابل آنها ایستادگی خواهیم کرد و جواب آنها را خواهیم داد و از مساله تعهدات خود برخواهیم گشت.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به ورود شناورهای آمریکائی با 10 نیروی تفنگدار و دستگیری آنان از سوی نیروی دریایی سپاه گفت: حتی اگر این ورود اشتباه و غیرعمدی بوده، باید آمریکا به مسائل بین المللی عمل کند و بدون اجازه به حریم کشورها ورود پیدا نکند.

آیت الله نورمفیدی افزود: نیروهای جمهوری اسلامی پس از توقف شناورها و دستگیری نیروهای آمریکایی هیچگونه اذیت و بدرفتاری با آنان نداشتند و بعد از تعاملات و مسائلی که در حقوق بین الملل آمده، آنان را آزاد کردند.

به گفته نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری توقیف این شناورها و دستگیری نیروها براساس حقوق بین الملل وظیفه جمهوری اسلامی ایران بوده و نباید با توجه به مساله برجام تحت تاثیر قرار بگیریم و این حقوق را رعایت نکنیم و اجازه دهیم آمریکا از این فرصت هر کاری دلش خواست، با ما انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الثانی و سالروز ورود آن حضرت به شهر جرجان را گرامیداشت و افزود: یکی از مسئولیت های سنگین آن امام، مخفی نگه داشتن فرزندش حضرت مهدی (عج) بود که این خود باعث شده بود تا خود ایشان نیز از برخی دیدارها دوری کنند.

آیت الله نورمفیدی همچنین دهم ربیع الثانی سالروز رحلت حضرت معصومه (س) در قم را گرامیداشت.

خطیب جمعه گرگان، در خطبه اول نیز با اشاره به خطبه طاووسیه نهج‏ البلاغه گفت: هدف اصلی از این خطبه توسط حضرت علی(ع)، این بوده که انسان اگر زیبائی هایی دارد و خدا به او نعمت های مختلفی داده، نباید از ضعف های خود غافل شود و در کبر و غرور این نعمت ها غرق شود.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: قدرتمندان عالم متاسفانه گرفتار این کبر و غرور شده اند، در واقع این افراد روز مبادا را ندیده اند و فراز و فرودهای زندگی را درک نکرده اند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: صفات زشت منشاء گناهان است و باید سعی کنیم این صفات را اگر وجود دارد، دور کنیم، زیرا آنها باعث انجام سایر گناهان می شوند و رذائل اخلاقی نیاز به توبه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


موضوعات: معرفی اساتید
   چهارشنبه 30 دی 1394


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31