« روح الهی به جسم انسان دمیده شده و به آن ارزش داده است، لذا پس از مرگ نابود نمی‏شویم(تمنای وصال12)آگاهی بخشی به مردم یکی از فلسفه های نماز جمعه است »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر امروز (4 مرداد) در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: از افتخارات شهر گرگان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری اولین نماز جمعه همزمان با تهران در پنجم مرداد سال 1358 است.

وی افزود: در تهران اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب در دانشگاه تهران به امامت آیت الله “طالقانی” آن پیرمجاهد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: همزمان با این نماز، مردم گرگان نیز با شور و اشتیاق فراوان اولین نماز جمعه را در گرگان به اذن شفاهی ولی فقیه برگزار کردند.

وی ادامه داد: نماز جمعه از فرایض بسیار با اهمیت است که شرکت در آن ثواب یک حج عمره را دارد و هر کس سه هفته بدون دلیل نماز جمعه را ترک کند، براساس روایات منافق محسوب می شود.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: در این 34 ساله پس از پیروزی انقلاب فواید این اجتماع هفتگی برای ما زیاد بوده، مثلا نیروها برای اعزام به جبهه ها از نماز جمعه بسیج می شدند، همچنین یک مرکز آگاهی بخشی برای مسائل کشور و منطقه است.

وی با اشاره به شب های قدر در هفته آینده، گفت: شب قدر از شب های بسیار مهمی است و باید نهایت بهره و استفاده را از این ایام پربرکت برد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شاخصه نظامی حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی از سوی اتحادیه اروپا معرفی شده است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: این گروه در جنگ های 33، 22 و 8 روزه لبنان محکم و استوار ایستاد و پیروز شد، این گروه که از کشورشان با جان و مال خود دفاع می کنند، تروریست معرفی می شودند، اما گروه منافقینی که از روز پیروزی انقلاب شروع به آدم کشی کرده اند و 17 هزار انسان را به شهادت رساندند و در عملیات فروغ جاویدان با صدام همکاری کردند، از لیست تروریست ها خارج شدند.

خطیب جمعه گرگان خاطرنشان کرد: ابتدا این جریان را آمریکا و انگلیس و بعد برخی کشورهای دیگر و حالا اتحادیه اروپا راه انداخت که از مهمترین علل آن می توان به حضور شاخه نظامی حزب الله در قضایای سوریه و کارهای مهمی که در آنجا انجام داده است، اشاره کرد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، اظهار کرد: امام برای این که مسئله قدس و فلسطین از انحصار یک گروه در بیاید و اسلامی شود، تا همه خود را در دفاع از فلسطین سهیم بدانند روز جمعه آخر ماه رمضان را روز جهانی قدس، نامگذاری کرد.

وی یادآور شد: از روزی که نامگذاری روز قدس انجام شد، فواید مثبتی داشته و امیدواریم بین المللی شدن آن بساط اسرائیل این غده سرطانی را برچیند.

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان، گفت: هدف از بعثت انبیاء این بود که مردم از بردگی آزاد شده و بنده خدا شوند.

وی ادامه داد: هدف اساسی و زیربنایی بعثت فراخواندن مردم به سمت بندگی خدا بود و معیار آن نیز قرآن است که خداوند آن را به وسیله پیامبر فرستاد تا مردم را هدایت و راهنمایی کند.

امام جمعه گرگان در پایان خطبه ها، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.

   جمعه 4 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31