« باید نهایت بهره را از شب های قدر برددرسی ازقرآن »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، ظهر امروز (4 مرداد) به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه گفت: برگزاری نماز جمعه یکی از انتظارات بعد از پیروزی انقلاب بود.

وی با بیان اینکه نمازجمعه یک نماز حکومتی و عبادی سیاسی است، افزود: اولین اقدام امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب برگزاری نماز جمعه بود که در آن شرایط آیت الله طالقانی را که صلاحیت این کار را داشت و قبول عامه بود را انتخاب کرد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: همزمان با برگزاری نخستین نماز جمعه در تهران، با اذن ولی امر و حاکم اسلامی در مصلی قدیم شهر گرگان نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: اولین نماز جمعه در 5 مرداد در هوای بسیار گرم و در فضای باز مصلی و با شور و اشتیاق مردم برگزار شده بود.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: به منظور بازسازی مصلی قبلی و ساخت مصلی جدید نیز طی سال های گذشته سالن باغ کشاورزی به این منظور اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه نماز جمعه غیر از نمازهای روزانه است، گفت: شارع مقدس اسلام در نماز جمعه اهداف بسیار بالایی را مد نظر داشته و به طور قطع اکنون از مجموع آیات و روایات در این زمینه از این مطلب استفاده می شود.

نمازجمعه مظهر بندگی خدا و همچون فریضه حج است

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: نمازجمعه مظهر بندگی خدا و همچون فریضه حج است.

وی افزود: اسلام یک دین اجتماعی است و به جامعه و همبستگی و پیوستگی اسلامی نظر دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در احکام اسلامی یک اجتماع روزانه، هفتگی و سالانه وجود دارد، گفت: اجتماع روزانه همان نمازهای روزانه است که مسلمانان تکلیف دارند آن را به جماعت برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجتماع هفتگی نماز جمعه و اجتماع سالانه فریضه حج است و خود این اجتماع با هم بودن خودش را در قالب های مختلف نشان می دهد.

آگاهی بخشی به مردم یکی از فلسفه های نماز جمعه است

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تفاوت نماز جمعه با نمازهای دیگر، گفت: آگاهی بخشی به مردم یکی از فلسفه های نماز جمعه است که در آن مسائل تعتقادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و جهان اسلام مطرح می شود.

وی افزود: همیشه اسلام از مبدا پیدایشش و روز آغازش تا انجامش همیشه مبتلا به دشمنی ها بوده و خواهد بود و در مقابل راه حق همیشه باطل وجود داشته است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه این تقابل با اشکال مختلف و امروز در قالب جنگ نرم خودش را نشان می دهد، اظهارداشت: این آگاهی بخشی یکی از وظایف خطیب جمعه است و مردم را در مقابل توطئه های دشمنان و جنگ نرم مقاوم می کند.

خطیب نماز جمعه باید بلیغ باشد و فصیح صحبت کند

وی افزود: خطیب نماز جمعه باید بلیغ باشد و فصیح صحبت کند و رعایت مفتضیات زمان را کرده و منزلت اجتماعی داشته و برای مردم موثر باشد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در هر جمعه ای در فاصله یک فرسخ تا یک فرسخ نمی توان نمازجمعه برگزار کرد، گفت: مسلمانان موظف هستند که تا فاصله دو فرسخ (11 کیلومتر) در نمازجمعه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه یک فریضه عبادی است که در آن مسائل اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و وظایف اجتماعی را بیان کنند و به طور قطع تاثیر به سزایی خواهند گذاشت.

ساخت مصلی نماز جمعه گرگان تا 22 بهمن به اتمام می رسد

امام جمعه گرگان در خصوص ساخت مصلی گرگان و زمان اتمام آن نیز گفت: ساخت چنین پروژه بزرگی نیازمند بودجه کلان و پشتیبانی دولتی است و با بودجه مردمی تامین نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا بودجه ای از سوی وزیر اقتصاد و دارایی اختصاص یافته که امیدواریم 80 تا 90 درصد ساخت مصلی تمام و در ایام سالروز پیروزی انقلاب نماز جمعه در آن برگزار شود.

آیت الله نورمفیدی در خصوص آغاز به کار دولت جدید طی هفته های آینده، گفت: دکتر روحانی بنای دولتش را برمبنای اعتدال و شایسته سالاری مطرح کردند که من نیز همیشه مدافع این شعار و حزب بودم.

دولت جدید باید از همه نیروها برای پیشرفت در کارها استفاده کند

وی افزود: برای پیشرفت در کارها باید از همه نیروها استفاده شود و جناح بازی و فرقه گرایی و حذف نیروها نباید در کار دولت وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: اعتدال به معنای کنار رفتن خشونت ها، استفاده از نیروها و دلسوزان نظام و شایسته سالاری است.

کشور را نمی توان با نیروهای ضعیف اداره کرد

وی با بیان اینکه کشور را نمی توان با نیروهای ضعیف اداره کرد، گفت: شایسته سالاری را نباید نادیده گرفت و دولت باید بتواند امکانات بالقوه این استان را به فعلیت برساند.

آیت الله نورمفیدی افزود: استان گلستان دارای امکانات و ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف است و باید از این ظرفیت استفاده به نحو بهینه استفاده کرد.


   جمعه 4 مرداد 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31