« همه چشم‌ها در روز قيامت گريانند مگر چشمي که بر امام حسين عليه السّلام گريه کرده باشداز حسین... »


خانم احمدی از اساتید مدرسه علمیه الزهرای گرگان : جهت به فعلیت در آوردن انسانیت درون  باید بهترین راه را برگزید .

خانم احمدی از اساتید مدرسه علمیه الزهرای گرگان در جمع طلاب این مدرسه خاطر نشان نمود: خداوند در آیه 1 سوره عنکبوت ( احسب الناس ان یترک ام یقول آمنا و هم لا یفتنون ) خطاب به انسانهای مومن می فرمایند: آیا گمان می کنید همین که ایمان آوردید رها می شوید و مورد امتحان الهی قرار نمیگیرید ؟حال آنکه  انسان در طول عمر خود همچنان مورد امتحان و آزمایش الهی است . سر این آزمایش این است که  زمینه ی  شکوفایی استعدادها و تواناییهایی که خدا در نهاد انسان قرار داده بیشتر فراهم می گردد لذا با اختیاری که خداوند به انسان داده یا راه سعادت را در پیش خواهد گرفت و یا راه شقاوت را دنبال خواهد نمود . خداوند با علم بیکران خود نسبت به حال و آینده نیازی به شناخت انسان و آزمایش او ندارد لذا این آزمایشات در دنیا برای شناخت انسان از خود می باشد و نیز با این شناخت ، به شخصیت درونی خود پی می برد و می تواند به تدریج انسانیت خود را بروز و ظهور دهد و آن را به فعلیت برساند . جهت به فعلیت در آوردن انسانیت درون  باید بهترین راه را برگزید .

وی ادامه داد: طبق آیه 154 سوره بقره آنجا که خداوند می فرمایند: ” ولنبلونَّکم بشی ء من الخوف و جوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات ” کیفیت آزمایشات الهی آشکار می گردد که گاهی خداوند زمینه خوف و ترس را برای انسان فراهم می کند ، گاهی با کمبود نیازهای مادی انسان را  مورد امتحان قرار می دهد  ، گاهی آنچه داده به مصلحت از انسان می گیرد ، گاهی هم نقصی به فرد وارد می شود که ممکن است  این نقص در حد بیماری و گرفتاری و سختی باشد  ، همه اینها زمینه امتحانی می شود که خداوند باآن ما را می سنجد و امتحان می کند.

وی افزود: طبق آیات قرآن ، خداوند رمز پیروزی در آزمایشات الهی را اینگونه بیان می کند که صبر پیشه می کنند ( وبشِّر الصابرین) و نیز وقتی مصیبتی به آنان می رسد می گویند ما از خداییم و به سوی خدا بر میگردیم( الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون).

خانم احمدی خاطر نشان کرد: همچنانکه ما در این دنیا جاوید و باقی نخواهیم بود ، مشکلات و سختی های دنیا گذراست ،  امام علی (ع) می فرمایند: دنیا فانی است محل انتقال و گذراست. اگر دنیا برای شما باقی بماند ، شما برای دنیا باقی نخواهید ماند. باید از الطاف الهی طلب کمک و یاری نماییم. اگر توکل بر خدا داشته باشیم با استعانت از لطف و عنایت الهی می توانیم در این امتحانات الهی سربلند بیرون بیاییم و در این وادی به این باور برسیم که عالم محضر خداست و خداوند ناظر و شاهد اعمال ماست و هر مصیبت و مشکلی که برایمان پیش می آید قطعا مصلحت خداوند در ان نهفته است و موجب رشد و تعالی ما می شود لذا با این باور آرامش و صبر در برابر سختی برایمان ایجاد می گردد.

وی در پایان اظهار نمود: بهتریم نوع زیستن در این دنیا و رفتن از این دنیا ، زندگی و مرگ با عزت است همچون شهدای کربلا که در راس آنها امام حسین (ع) قرار دارد . با دفاع از ارزش های دینی و عمل بر طبق آن ، می توانیم در مسیری حرکت نماییم که در پیشگاه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) رو سپید و سربلند باشیم و زندگی و مرگ با عزت کسب نماییم. آرزویمان این باشد که مرگمان شهادت در راه خدا باشد اگر چه در این زمان جنگی مطرح نیست ولی طبق آیات و روایات اگر کسی قربه الی الله در راه کسب و دانش قدم بر دارد تا زمینه عمل به دستورات الهی را  برای خود و دیگران فراهم کند و مطیع اوامر خداوند و ائمه (ع) باشد ( یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولوا لامر منکم ) و در این راه عمرش به پایان برسد مطمئنا مرگ باعزت خواهد داشت .


موضوعات: مناسبتهاي روز
   سه شنبه 28 آبان 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31