« برترین راه جهت رسیدن به مقام قرب الهی ، کسب معرفت صحیح و تحصیل معارف دینی است که با برهان همراه استجهت به فعلیت در آوردن انسانیت درون باید بهترین راه را برگزید . »

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا ولی نژاد  مدیر کل محترم سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان :همه چشم‌ها در روز قيامت گريانند مگر چشمي که بر امام حسين عليه السّلام گريه کرده باشد

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا ولی نژاد در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به  اهمیت عزاداری بر سید  وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بیان داشت: اصل عزاداری به معنای مصیبت و ماتم است که اوج عزاداری اشک است. در باب فضیلت عزاداری برای امام حسین از امام صادق (ع) وارد است که می فرمایند: من بکاء او ابکاء او تباکا” هر کس گریه کند یا بگریاند یا خودش را شبیه به گریه کنندگان امام حسین (ع) قرار دهد و اظهار حزن و اندوه کند ، بهشت بر او واجب می شود.

وی افزود: طبق روایات دو نوع گریه است که بسیار دارای ارزش است که اولین نوع آن ، گریه از خوف خداوند متعال است . امام علی (ع) می فرمایند: من بکاء مِن ذنب غفر له ،  هر کس برای گناهانش گریه کند مورد مغفرت قرار می گیرد) و نیز از امام صادق(ع) روایت است که می فرمایند: طوبا لمن بکاء علی خطیئته. خوشا به حال کسی که برای اشتباهات و گناهانش گریه کند و همچنین از امام باقر(ع) وارد است که می فرمایند: ما من قطره احب الی الله عزوجل من قطره دموء فی سواد اللیل مخافه من الله لا یراد بها غیره . ( قطره اشکی محبوب تر  از آن نیست که در تاریکی شب از ترس خدا از انسان جاری می شود و جز خدا هیچ منظور دیگری نداشته باشد ) .

وی  ادامه داد: نوع دوم گریه که دارای فضیلت و ارزش بی شمار است اشکی است که برای امام حسین (ع) ریخته می شود. ( من بکاء او ابکاء او تباکاء ….) البته این فضیلت در باره ائمه (ع) دیگر هم وارد است منتهی امام حسین (ع) مظهر این نوانیت است.  در روایت است که : همه چشم‌ها در روز قيامت گريانند مگر چشمي که بر امام حسين عليه السّلام گريه کرده باشد ). بحارالانوار /293/44، عوالم /534/17)




موضوعات: مناسبتهاي روز
   سه شنبه 28 آبان 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31