« مدیر مرکز تخصصی و مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان به مناسبت یوم الله دهه فجر بیانیه ای صادر نمود که به شرح ذیل است:"حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد "گفت: اگر انسان در مسیر خط الهی و توحید قرار گیرد در همه امورات زندگی موفق خواهد بود. »

 «حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد »در جلسه پرسش و پاسخ که با حضور با حضور اساتید و کارکنان، مشاورین و مبلغین مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان برگزار شد بیان داشت: برای اینکه بتوانید دیگران را هدایت کنید باید ابتدا از خودتان شروع کنید، خودرا بسازید تا  بتوانید الگوی خوبی برای دیگران شوید، هرچه انسان در جهت خودسازی خویش تلاش نماید بیشتر می تواند بر مردم تاثیر بگذارد، در کلامی از امام علی علیه السلام نیز براین مطلب تاکید بسیار شده است.

وی ادامه داد: مومن آینه مومن است، همانطوری که آینه بی سرو صدا و بدون کم و زیاد عیبها را نشان می دهد، انسانها نیز باید آینه همدیگر بوده و عیب های یکدیگر را به هم هدیه دهند.

کارشناس برنامه سمت خدا در بحث تربیت و تاثیر گزاری بر دیگران افزود: سعی کنید با نزدیکان خود اعم از فرزند، همسر و اطرافیان رفیق شوید، به طوری که با آنان همدل و همفکر شده، نسبت به غم و غصه همدیگر      بی تفاوت نباشید بلکه در راستای رفع حوائج تلاش نمایید.

حجت الاسلام فرحزاد ضمن بیان این مطلب که یک رفتار پیامبرگونه چقدر می تواند تاثیر گزار باشد گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه با تواضع و فروتنی توانستند در عالم تاثیر گزار باشند، همچنین تلاش در جهت رفع گرفتاری دیگران موجب آرامش انسان خواهد شد.

وی با استناد به کلامی از استاد مطهری به بیان دلیل تاثیر گزاری پیامبران بر مردم پرداخت و خاطر نشان کرد: ” حکما با اندیشه و فکر مردم کار کردند  حال آنکه انبیا از راه قلب و احساس مردم وارد شدند” ، در تبلیغ دین آنچه منشأ اثر است رفتار و برخورد خوب است.

 

 


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 13 بهمن 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31