« سيره آفتاب (1)سلسله نشست هاي فاطمي از سوي مدرسه علميه عالي الزهرا(س) گرگان »

خانم نرگس شریف حسینی«معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان» در دومین نشست از سلسله نشست های فاطمی که از سوی معاونت فرهنگی این مدرسه  برگزار شد بیان داشت: دین مقدس اسلام برای علم و دانش ارزش فراوانی قائل است و آن را شرط لازم برای سعادت مرد و زن می داند لذا بدین خاطر است که طلب علم فریضه دانسته شده است.

وی افزود: بهترین ساعاتی که انسان در طلب علم و دانش است در واقع جزء برترین سرمایه ها و زمان های عمر انسان محسوب می شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه داد:حضرت فاطمه زهرا(س) به لحاظ علمی در حدی بود که سایر ائمه (ع) در آن درجه قرار داشتند. ایشان همچون نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) با علمی که موهبه ی الهی بود گذشته، حال و آینده را می دانست و در مواردی به اذن الهی، مواردی را بیان می نمود.

خانم شریف حسینی گفت: اگرچه سخنان و خطبه هایی از حضرت وارد است ولی به علت عمر کوتاه ایشان در مقابل سخنان ائمه معصومین(ع) اندک است ولی در عین حال سرشار از علم و معرفت می باشد.

وی یادآور شد: پیرامون موقعیت و جایگاه علمی حضرت زهرا(س) روایات متعددی بیان شده است که از جمله آنها روایتی از امام صادق(ع) به نقل از نبی مکرم اسلام(ص) است که فرمودند: «خداوند ده چیز را به ده نفر از زنان بخشیده است که در این بین علم را به حضرت زهرا(س) عنایت فرمود».

استاد حوزه تصریح کرد: از دیگر ویژگی های ابعاد شخصیت حضرت، عصمت ایشان است. عصمت به معنای«نگه داشتن و حفظ کردن» است. از نظر علمای امامیه، عصمت عبارت از«ملکه نفسانی است که انسان را از ارتکاب گناه و خطا باز می دارد» می باشد.

خانم شریف حسینی در ادامه بیان داشت: چون منشأ عصمت اراده و اختیار انسان است لذا همه انسانها به لحاظ اینکه صاحب اراده و اختیار می باشند، می توانند با مواظبت بر اعضاء و جوارح خود از ملکه عصمت بهره مند شوند لذا عصمت مساوی با مقام نبوت و امامت نیست.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   شنبه 14 بهمن 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31