« پیام حضرت آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)به همایش زکات استان گلستانمهمترین و برترین علمـــــی که انسان را به خدا می رساند علم حقیقی است »

آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان: دیپلماسی هیئت ایرانی جمهوری اسلامی ایران بویژه شخص رئیس جمهور در نیویورک و مجمع سازمان ملل هوشمندانه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه الزهرای(س) گرگان ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر روز 12 مهر در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی شهر گرگان گفت: دیپلماسی هیئت ایرانی جمهوری اسلامی ایران بویژه شخص رئیس جمهور در نیویورک و مجمع سازمان ملل هوشمندانه بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: رئیس جمهور و هیئت ایرانی با حضور خود در سازمان ملل نقش بسیار سازنده و اثرگذار را ایفا کردند.

به گفته وی، ایران امروز همان ایران 34 سال پیش بود که می خواستند نظام و انقلاب آن را برچینند، اما امروز نقش ایران را در مجامع جهانی تاثیرگذار و مهم می دانند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: راه حل مسئله هسته ای ایران و آمریکا، دیپلماسی سیاسی است و حتی 75 درصد مردم آمریکا در نظرسنجی ها گزینه جنگ علیه ایران را رد کرده و به روش های دیپلماسی تاکید دارند، این در حالی است که بعضی سیاستمداران آمریکائی هنوز به دنبال گزینه نظامی علیه ایران هستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور رئیس جمهور ایران و سخنرانی ارزشمند و بادرایت وی باعث شد در زمان سخنرانی رئیس جمهور اسرائیل که با توپ پر وارد مجمع شده بود، تنها باشد.

وی افزود: در اجلاس گروه 1+5 هیچگاه وزرای امور خارجه شرکت نمی کردند، اما دیپلماسی ایران و هیئت حاضر در مجمع جهانی سازمان ملل باعث شد تا در نشست آتی و مذاکرات این گروه وزرای امورخارجه شرکت داشته باشند.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست مذاکره تلفنی اوباما با رئیس جمهور محبوب و مردمی کشورمان اشاره کرد و گفت: بعد از مذاکرات وزرای امور خارجه گروه 1+5 با ایران، وزیر امور خارجه کشورمان، مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت که می شود دنیا را قانع کرد که ایران به دنبال بمب اتم نیست و انرژی صلح آمیز هسته ای را در دستور کار و برنامه های خود دارد.

وی ادامه داد: شخص وزیر امور خارجه کشورمان مقتدرانه بر روی مواضع جمهوری اسلامی ایران ایستاد و اصرار بر این داشت که تحریم های یک جانبه باید برداشته شود.

امام جمعه گرگان گفت: امروز سایت “فردو” درهایش به روی بازرسان سازمان انرژی اتمی باز است و حتی دوربین های آنها نظارت کامل را انجام می دهند و خود آنان با توجه به این مسئله به خوبی می دانند که ایران به دنبال سلاح اتمی نیست.

آیت الله نورمفیدی افزود: همانطور که رئیس جمهور به روزنامه واشنگتن پست گفتند، اگر غرب به همه حقوق قانونی ایران از جمله غنی سازی در خاک ایران احترام بگذارد و آن را بپذیرد، شفاف سازی از طرف ایران در چهارچوب مقررات بین المللی مشکلی نخواهد داشت.

به گفته وی، این حرف جمهوری اسلامی ایران، از موضع قدرت بیان شده است.

خطیب جمعه گرگان یادآور شد: شب قبل از سخنرانی رئیس جمهور از کاخ سفید تماسی گرفته شد که تقاضای ملاقات اوباما با روحانی بیان شد، اما دکتر روحانی این تقاضا را با زبانی هوشمندانه و دیپلماسی خاص رد کردند و درست بود.

وی یادآور شد: اوباما نیز در سخنرانی خود اظهار داشت که آمریکا به دنبال تغییر نظام در ایران نیست و به حق مردم ایران برای دسترسی به انرژی هسته ای احترام می گذارد و این نشان از قدرت و صلابت ایران است.

آیت الله نورمفیدی گفت: در تماس تلفنی اوباما با روحانی، رئیس جمهور گفتند که مذاکرات 1+5 باید سرعت پیدا کند و تاکید داشتند که هرگونه فعالیت در عرصه خارجی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود و این همان نرمش قهرمانانه که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد، است.

وی اظهار کرد: دکتر “ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها وزیری است که بسیار مسلط به امور دیپلماسی و جهانی است.

آیت الله نورمفیدی به 16 مهر ماه روز جهانی کودک اشاره کرد و گفت: این روز به این دلیل است که به کودکان جهان ظلم های فروانی شد و جهانیان به این فکر افتادند که برای جلوگیری از ظلم به کودکان چنین روزی را در تاریخ جهانی ثبت کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در قرآن و اسلام بر مسئله احترام به کودکان تاکید فراوان شده و توجه و مهربانی به کودکان وجود داشته است، افزود: براین اساس باید برای کودکان ارزش و احترام قائل شویم.

وی در ادامه فرا رسیدن سالروز وفات امام نهم (ع) را تسلیت گفت.

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: کسی که خود و خدا را بشناسد در برابر خدا احساس بزرگی نمی کند و خود را همیشه بنده مخلص درگاه حق می داند.

وی ادامه داد: اگر کسی می خواهد سربلند باشد، باید در برابر خدا تواضع و فروتنی کند و اگر کسی متواضع باشد، خدا خیرش را برایش زیاد می کند و شانسش در بین مردم را بالا می برد.

امام جمعه گرگان، در پایان خطبه ها، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.


   یکشنبه 14 مهر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31