نظر از: حيدري [عضو] 

سلام علیکم
نيل به شناخت خدا ودستيابي به زندگي عرفاني همواره يكي از مهمترين دغدغه هاي مهم انسانهاي پاك و خداجو بوده است. يكي از بهترين راهها، براي نيل به مقامات عرفاني پيروي از عارفان ِ راستين و بندگان ِحقيقي خداوند است. بی تردید کاملترین و صحیح ترین راه برای شناخت خدا پیروی از رسولان حقیقت و پیامبران الهی است. چه اینکه ایشان از سوی خدا آمده اند و ایزد متعال ایشان را شایسته راهبری معنوی بندگان خویش دانسته است. آنان به یاری خدا از شاهراه های هدایت و خداشناسی به خوبی آگاه هستند.
جانشینان ِراستین ِپیامبران، یعنی اوصیاء الهی نیز در امتداد راه ایشان، هدایت بندگان را عهده دار شده اند. آنانكه شارح و مبيّن كتاب خدا و ترجمان وحي هستند.
در هندسه اندیشه شیعی، ائمه اطهار علیهم السلام اقطاب حقیقی و ابدال بی بدیلی هستند که بالاترین مراحل عرفان را پس از حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، به عنایت ویژه حقتعالی پیموده اند و نایل به لقاء الهی شده و در شمار واصلان محبوب هستند. آنان بیش از هرکس دیگر در هدایت طالبان راه ِحق و حقیقت توانمندند.
عُنوان بصري ـ هرچند دير هنگام ـ اين مهم را يافته بود و خاضعانه بر نشان جويي از حقيقت نزد امام ششم رفته واز حقيقت مي پرسد و امام به او مي آموزد كه درك فقر ذاتي، واگذاري امور به خدا و پرداختن به تكاليف سه مرحله در دستيابي به حقيقت عبوديت است. و اگر كسي به اين سه مرحله رسيد از فوايد ارزشمند آن بهره مند خواهد شد ولي بداند كه تازه در ابتداي راه است چراكه اين مرحله نخستين درجه متقين است.
از روایت عُنوان بَصری و سیره اهلبیت علیهم السلام به دست می آید، که معصومان در متن جامعه و با عموم اجتماع به زندگی عادی خویش می پرداختند و از انزوا یا چله نشینی های متداول برخی از مکتب های عرفانی بشری به دور بوده اند. هر چند اهلبیت علیهم السلام نیز به اذکار و اوراد پایبند بوده اند ولی حضور چشمگیرشان در عرصه های زندگی اعم از مظاهر اجتماعی و یا برخوردهای سیاسی، همیشگی و پر ظهور بوده است . نا خوشنودی دشمنان و کینه توزی همیشگی آنان و سرانجام ترور امامان شیعه خود دلیل آشکاری است بر عدم گوشه گیری، زهد فروشی و مرید پروری ایشان…
www.BAHARNASHR.IR


الحاقیات:
  • 4.jpg - ضمیمه یافت نشد!
1392/07/11 @ 13:07


فرم در حال بارگذاری ...