« ذکر هر انسانی عامل خوشبختی و بدبختی اوست(تمنای وصال7)ترس و امید اساس رابطه با پروردگار است(شمیم سحر9) »

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی،مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: مرسی پس از به قدرت رسیدن در مصر در پی محکم گردن جایگاه خود و اخوان المسلمین در مصر بود، اما با این روش شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اوضاع مصر، افزود: مسائل مصر بسیار مهم است، مردم مرسی را انتخاب کردند اما خودشان هم او را ساقط کردند، این موضوع قابل تامل است و نشان دهنده عدم مدیریت درست مرسی است.

وی تصریح کرد: مصر کشوری سابقه دار، تاریخی و با فرهنگ بالاست که با دیگر کشورهای عربی فرق دارد، گروه های و اقوام مختلفی چون اخوان المسلمین، مسیحیان و سلفی ها در مصر حضور دارند و در قضایای مصر اخوان المسلمین پیروز شدند، مرسی دو راه داشت، یک این که تعادل به وجود آورد و از همه گروه ها استفاده کند که معقولانه بود و دوم این که خود را محکم کند و دیگران را بکوبد که مرسی راه دوم را انتخاب کرد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: اخوان المسلمین بعد از 80 سال قدرت را به دست آورد ولی، به جای محکم کردن خود، جای پای خود را سست تر نمود.

به گفته وی، اگر مرسی با عقلانیت مدیریت می کرد، این اتفاقات نمی افتاد، اما با ساقط شدن مرسی هم اخوان المسلمین مصر و هم اخوان المسلمین کشورهای دیگر ضربه خوردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرسی رابطه خود با ایران و سوریه را قطع کرد و در عوض با اسرائیل و آمریکا رابطه داشت.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته اکرام ایتام، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) افراد زیادی را تحت تکفل دارد، مردم و دستگاه ها باید کمک بیشتری کنند، زیرا صدقه رفع بلا است و اثر تکوینی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های اداره کل بهزیستی در این زمینه گفت: این اداره کل کودکان بی سرپرستی که نمی دانند، پدر و مادرشان چه کسانی هستند را از زمان شیرخوارگانی مانند پدر و مادر مدیریت می کنند.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: بهزیستی نیازهایی دارد که با بودجه دولتی تامین نمی شود، این کودکان اگر درست تربیت نشوند، برای جامعه عواقب و مشکلاتی در پی خواهد داشت.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س)، گفت: این بانوی بزرگ وقتی مشرکان پیامبر (ص) و مسلمانان را تحریم کردند و تحت شدیدترین فشارها در شعب ابیطالب بودند، با سرمایه خود، مسلمانان را اداره کرد که فداکاری بزرگی بود.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: خدیجه (س) در روزهای سخت همراه پیامبر (ص) بود، پس از فوت این بانوی بزرگوار پیامبر (ص) آن سال را سال عام الحزن نام نهادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات روزه داران و نمازگزاران، گفت: هدف از روزه تقوا، صحت و سلامت جسم، چشیدن رنج گرسنگی و تشنگی و خودسازی است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: کنترل اعضای دیگر مانند چشم، زبان، گوش، دست و قلب از مسائل مهم در این ماه است که اگر آنها را رعایت کنیم، روزه اثرگذار خواهد بود.

خطیب جمعه گرگان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، غذا خوردن هم فلسفه دارد، رمضان ماه گرسنگی است نه این که موقع افطار تلافی و موقع سحر ذخیره سازی کنیم، این کارها هم به نوعی اسراف تلقی می شود.

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: قرآن کتابی روشن، آشکار و استوار برای انسان ها است و در آن تاکید شده انسان ها باید خدا را بشناسند، باور کنند و در مقابل منکران خدا را اثبات کنند.

امام جمعه گرگان در پایان با بیان اینکه خداوند خود را در قرآن و طبیعت برای ما متجلی کرده است، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.

   شنبه 29 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31