« راه بازگشت به درگاه الهی وجود دارد(شمیم سحر10)سقوط مرسی نشان دهنده عدم مدیریت درست وی بود »

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان با بیان اینکه هر انسانی بری خود ذکری دارد، گفت: ذکر هر انسانی عامل خوشبختی و بدبختی اوست.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در نهمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: ذکر هر انسان چیزی است که تمام فکر و وجودش را احاطه کرده و برای رسیدن به آن تلاش می‏کند.

وی افزود: ذکر اوباما و فرعون این بوده و هست که جهان را تحت سلطه خود درآورند و برای رسیدن به این ذکر انواع جنایت ها را هم مرتکب شده و می‏شوند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کسی که ذکر پول باشد اگر به خانه امن الهی هم مشرف شود آنجا هم معامله می‏کند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرمایش قرآن که ذکر پروردگار را بالاترین ذکرها و موجب آرامش دل‏ها دانسته است، ادامه داد: این ذکر فقط با زبان محقق نمی‏شود، بلکه همه اعضاء بدن انسان باید به یاد پروردگار باشند.

وی تصریح کرد: برخی از ذکرها به انسان غصه و برخی دیگر آرامش می‏دهند، برهمین اساس است که امیرالمومنین (ع) فرمودند ذکر آخرت شفا و ذکر دنیا بدترین دردهاست.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امام راحل همیشه به یاد پروردگار بود و به واسطه این ذکر آرامش روحی داشت،

تاکید کرد: حوادث جهان از مشیت الهی خارج نیستند و گاهی ممکن است انسان‏ها با اعمال خود زمینه برخی از حوادث به وجود آورند.

آیت الله نورمفیدی توضیح داد: پروردگار می‏فرماید اگر به بعضی از آدم ها رحم شود به جای اینکه یاد ما در او تقویت شود بیشتر طغیان می‏کنند و برخی دیگر از انسان ها هم هر چه سختی ببینند تسلیم نمی‏شوند.

وی اضافه کرد: بعضی از انسان‏ها در آسایش و سختی پروردگار را فراموش نمی‏کنند و برخی دیگر در هر دو حالت به گمراهی خود ادامه می‏دهند. نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه دسته دوم تا جایی به گمراهی خد ادامه می‏دهند که دچار عذاب الهی شوند،

گفت: مفسران می‏گویند عذاب این دسته از افراد هنگام مرگ فرا می‏رسد که در این لحظه پشیمانی دیگر فایده‏ای ندارد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه انسان‏ها هنگام مرگ سه دسته هستند، توضیح داد: بعضی‏ها جزو مقربین بوده که در بندگی کامل به سر می‏برند، بعضی دیگر جزو اصحاب یمین بوده و برخی دیگر تکذیب‏کنندگان گمراه هستند.

وی با ذکر عیادت پیامبر گرامی اسلام (ص) از امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: روزی حضرت علی (ع) در بستر بیماری از شدت درد چشم فریاد می‏زد، پیامبر (ص) به عیادت وی آمد و برای کاهش درد او صحنه جان دادن انسان را برای او تعریف کرد و گفت با این نحوه جان دادن فریاد جهنم هم بلند می‏شود.

نماینده مردم استان گلستان خاطرنشان کرد: با این تعریف، حضرت علی (ع) درد خود را فراموش کرد و از پیامبر گرامی اسلام (ص) پرسید یا رسول‏الله کسی از امت تو هم اینچنین جان می‏دهد؟ پیامبر عظیم‏الشان اسلام (ص) فرمودند بله، کسانی که به دیگران ظلم می‏کنند، کسانی که مال یتیم می‏خورند و کسانی که شهادت دروغ می‏هند اینگونه به سختی جان داده و از فریاد آنها فریاد جهنم هم بلند می‏شود.


   شنبه 29 تیر 1392


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31