« مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان: حضرت زینب (س) تکمیل کننده نهضت عاشوراستمبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان: محوریت حرکت اباعبدالله الحسین (ع) ،حیات بخشیدن به کالبد نیم جان اسلامی است که مورد رضای حق بود »

«خانم نرگس مهیاپور »در چهارمین روز از مراسم عزاداری دهه محرم که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها گرگان برگزار شد، با استناد به نامه امام حسین(ع) خطاب به محمد حنفیه بیان داشت: امام حسین علیه السلام در بخشی از این وصیت نامه خطاب به برادرش محمد حنفیه؛ هدف از قیام خود را اصلاح دین خدا و از بین بردن خلاف ها و بدعت ها و اقامه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد.

وی از جمله وظایف انبیاء الهی را اصلاحات دانست و افزود: اصلاح در معنای درست کردن و سر و سامان دادن، شعار و حرکت انبیا و اولیای الهی است. چنانچه رسول گرامی اسلام صلی الله علیه” اصلاح بین دو نفر را از یک عمر نماز و روزه برتر می دانند” .آیاتی از قرآن کریم نیز در اهمیت این مسئله دلالت دارد.

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا (س) گرگان اضافه کرد: مراد از کلام امام حسین علیه السلام آنجا که می فرمایند: “من آمده ام تا جامعه را اصلاح نمایم ” منظور این است که می خواهد جلوی بی عدالتی، ظلم و ستم، خلاف و …را بگیرد.

خانم مهیاپور با تاکید بر اصلاح فردی و اجتماعی گفت: هر یک از ما در بحث از اصلاح ابتدا باید از خود و خانواده خود شروع کنیم، چنانچه آیه 6 از سوره مبارکه تحریم بر این مسئله دلالت دارد. همچنین زمانی کلام ما تاثیر خواهد داشت که حرف با عمل منطبق  و هماهنگ باشد. 

وی با استناد به کلام پیامبر اکرم(ص) اصلاح کنندگان در روی زمین را خلیفه خدا و رسول خدا(ص) دانست و اظهار داشت: براساس روایتی از امام صادق علیه السلام، نشانه های فرد اصلاح گر عبارت است از اینکه؛ اولاً به آنچه امر مى كند عمل و از آنچه نهى مى كند اجتناب نمايد. دوماً در امر كردن و نهى نمودن ميانه روى را پيشه خود كند و سوم آنکه؛ از روى دلسوزى و مهربـانى و با مـدارا امـر و نهى كند.

 

 

 


موضوعات: زندگینامه
   چهارشنبه 13 شهریور 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31