« کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان: مقام بندگی، مقام بلند و رفیعی است که دست یابی به آن در واقع به منزله صعود و اشراف به تمام مقامات دیگر استفرمانده بسیج مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان: هدف از قیام امام حسین(ع) اصلاح دین خداست »

«خانم نصیبه محمدیان »در پنجمین روز از مراسم عزاداری دهه محرم که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها گرگان برگزار شد، با استناد به کلامی از امام سجاد(ع) بیان داشت: حضرت زینب سلام الله علیها عالمه غیر معلمه و فهیمه غیر مفهمه بودند، علم حضرت زینب سلام الله علیها افاضه پروردگار بوده است. چون آن حضرت فانی در حق شد خداوند آن علم الهیه خود را در سینه دختر امیرالمومنین علیه السلام قرار داد که آثار آن در خطبه ها و تفاسیر قرآن ایشان در کوفه و… مشهود است.

وی افزود: خانم زینب کبری سلام الله علیها با آن عظمتی که از اول داشته است و آن عظمت را در دامن حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام بدست آورده بودند، در عین حال زینب بعد از کربلا با زینب قبل از کربلا متفاوت است یعنی زینب بعد از کربلا یک شخصیت و عظمت بیشتری دارد.

مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان تعبد و تحجد شبانه حضرت زینب سلام الله علیها را یکی از بارزترین ویژگی های این شخصیت بزرگوار دانست.

خانم محمدیان با اشاره به صبر و استقامت حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا گفت: حضرت زینب سلام الله علیها؛ تکمیل کننده نهضت عاشوراست و اگر ایشان در واقعه عاشورا نبود به قول شاعر: کربلا در کربلا می ماند…. لذا می توان گفت: حضرت زینب سلام الله علیها اصلی ترین نقش را در بقای واقعه تاریخ ساز عاشورا ایفا نمود.


موضوعات: زندگینامه
   شنبه 16 شهریور 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31