« وجود حضرت فاطمه زهرا(س) تمثیل یافته وجود نازنین حضرت رسول خداست مادران در خانه‌های سالمندان چشم انتظار قلب‌های مهربان و نگاه‌های محبت آمیزند »

سخنرانی حضرت آیت الله نورمفیدی در مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل از مقام معلم در جمع اساتید ، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهرای گرگان و اساتید ، کارکنان و طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی واحد گرگان بیان داشتند: در نظام جمهوری اسلامی ایران ، روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز زن و روز مادر نامگذاری شده است.بالاترین افتخار برای زنان ما این است که به دنیا اعلام کنند ما قشر و امتی هستیم که الگوی ما حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ی زمینه های علمی ، معرفتی ، خلوص و بندگی ، مسئولیت اجتماعی و همسرداری و تربیت فرزندان است .

 نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان نمودند: امروز دنیا برعلیه اسلام تبلیغات بسیار سوئی دارد از جمله اینکه اسلام دین مرد سالار است و نسبت به زنان بیگانه می باشد. در قرآن که از مقدس ترین مقدسات دین اسلام است در شأن و منزلت زن سخن ها به میان آورده است و نیز سوره هایی با نام سوره نساء و نیز سوره مریم داریم حال آنکه جز سوَری که با نام برخی انبیاست ، سوره ای با نام رجل نازل نشده است.

امام جمعه شهر گرگان در ادامه افزودند: از جمله فضایلی که امام خمینی ( ره) به عنوان یک فیلسوف و مفسر و اسلام شناس واقعی آن را مورد نظر و دقت داشتند ، مراوده حضرت جبرائیل بر خانم فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت رسول خدا (ص) بوده است.

موسس این مدرسه تصریح نمودند: از جمله بزرگان دین که خود را متصف به سیره خانم فاطمه زهرا(س) نموده و روش و سلوک ائمه هدی (ع) را در مسیر بندگی به کار می بستند ، استاد شهید مرتضی مطهری بوده اند.کسی که به عنوان یک اسلام شناس واقعی ، و انسان کامل در جنبه های مختلف علمی و معرفتی بودند که در اوج معرفت و کمال ،اهل تهجد و نماز شب و مقید به انجام مستحبات و ترک مکروهات بودند که مهمترین عامل محبوبیت و قرب ایشان ، خدامحوری و خدابینی وی در زندگی بود.

حضرت آیت الله نورمفیدی در ادامه با استناد به سخنی از شهید مطهری در وصف معلم که می فرمایند :” ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه را ” بیان داشتند: فرق است میان عالم بودن ( اندیشه ) و متفکر بودن ( اندیشیدن) ، چه بسا عالم همچون ضبط صوت به ذخیره معلومات پرداخته حال آنکه متفکر در راستای تنظیم معلومات و اندوخته ها و هدایت آن در مسیر کشف و حل مجهولات قدم بر می دارد.

ایشان در پایان خطاب به کلیه طلاب ( زن و مرد) اظهار نمودند : با الگو پذیری از استاد شهید مرتضی مطهری ، در مسیر طلبگی حرکت کرده و واقف براین امر باشیدمسئولیتی را که دیروز در شأن انبیاء الهی بوده ، امروز برعهده ما نهاده شده است ، این نعمت عظیم را شاکر بوده و از خداوند متعال در این مسیر طلب نصرت نمایید. در مسیر درست حرکت کنید تا بتوانید مدافع اسلام به معنای واقعی کلمه باشید و حرکت شما باید در چارچوب اجتهاد پویا ( به تعبیر امام خمینی (ره) باشد


موضوعات: مناسبتهاي روز
   شنبه 14 اردیبهشت 1392
نظر از: جان نثاری [عضو] 
جان نثاری

انشاء الله همه طلاب از بتوانند به خوبی این بار را بر دوش بکشند

1392/02/15 @ 11:08


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31