« سخنرانی آیت الله نورمفیدی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س) در پی هتک حرمت به صحابی رسول الله (ص)مسئولیتی را که دیروز در شأن انبیاء الهی بوده ، امروز برعهده ما نهاده شده است »

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا رفیعی ( مدیر کل جامعه المصطفی واحد گرگان) در مراسم ویژه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه علمیه الزهرای گرگان با استناد به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در وصف حضرت فاطمه زهرا(س) که می فرمایند: اولین شخصی که در روز قیامت وارد بهشت می شود شخص فاطمه زهرا(س) می باشد

، بیان داشتند: این روایت از بیان حضرت رسول (ص) جاری شده است (حضرت رسول اکرم (ص) هیچ کلامی را بیان نمی فرمایند مگر اینکه وحی الهی باشد ) ۱۲۴ هزار پیامبر به همراه اوصیای الهی باید منتظر بمانند تا اول خانم فاطمه زهرا(س) وارد بهشت شود و بعد دیگران . پیامبرانی که حضرت آدم ابوالبشر که قرآن در وصفش فرموده است . وعلم الآدم الاسماء کلها ، حضرت نوح که در سوره نوح آن اوصاف در مقام و منزلتشان آمده است ، حضرت ابراهیم که قرآن در وصفش می فرماید ( و اذا ابتلی ابراهیم بکلمات فاتمهن) ..حضرت موسی و … نیز در قرآن مورد ستایش قرار گرفته اند پیامبران اوالعزم با این عظمت: حضرت آدم صفت الله ، حضرت نوح نبی الله ، حضرت موسی کلیم الله و حضرت عیسی روح الله … اینها همه باید موخر از خانم فاطمه زهرا(س) وارد بهشت شوند ، سر این حقیقت کجاست؟ که پیغمبر (ص) ما این چنین در مورد دخترش فرموده است . مسلماً در اینجا رابطه پدری و دختری تاثیر گذار نبوده است ( ماینطق عن الهوی) سرش این است که ما باید بدانیم و به این حقیقت پی ببریم که اشرف و اکمل و اول موجودات که خداوند آفرید کیست؟ مسلما شخص محمد بن عبدالله است.یعنی اگر قرار باشد اول کسی که وارد بهشت شود آقا رسول الله می باشد اما چرا نگفت من اول وارد بهشت می شوم ؟ سرش این است که بطور غیر مستقیم می خواست بگوید اول فردی که وارد بهشت می شود من هستم ولی در قالب حضرت زهرا(س) .روایت دیگری از پیامبر (ص) وارد است که : فاطمه بضعهٌ منی ( فاطمه پاره تن من است) در این روایت تنزیل صورت گرفته است. یعنی اگر چیزی نازل منزل چیز دیگری باشد تمام آثار و مراتب آن چیز را خواهد داشت مثلا در بحث حج داریم که الطواف بالبیت صلاه ، یعنی نماز که معراج مومن است تنزل پیدا کرده و خود را در قالب حج نشان داده است لذا تمامی آثاری که در قالب نماز بار می کنیم همچون طهارت ، وضو و قربه الی الله و … لازم است در طواف باشد.اینجاست که فرمودند اول کسی که وارد بهشت می شود خانم فاطمه زهرا(س) است گرچه اولویت خود پیامبر بوده است ، از طرفی روایت دوم که ذکر شد به ما تنزل را می فهماند.وجود حضرت فاطمه زهرا(س) تمثیل یافته وجود نازنین حضرت رسول خداست.


موضوعات: مناسبتهاي روز
   شنبه 14 اردیبهشت 1392
نظر از: جان نثاری [عضو] 
جان نثاری

خواندن متن کمی چشم دشواری ایجاد می کند،
ممنون
ور روزتان بسامان زنان ایرانی

1392/02/15 @ 11:05


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31